A kormányzati elvonások miatt idén sem lesznek BKV-hajók a Dunán

  • narancs.hu
  • 2022. május 9.

Belpol

Egyetlen komp marad használatban, az is 44 millió forintos veszteséget termel.

Nem tartalmaz kishajózást sem a BKV, sem a BKK üzleti terve, hisz' "a fővárosi közösségi közlekedési bevételek csökkenése, valamint a kormányzati elvonások miatt az önkormányzat a tavalyi évhez hasonlóan továbbra sem tudja biztosítani a fővárosi hajózási tevékenység üzemeltetéséhez szükséges fedezetet, így a BKV által nyújtott hivatásforgalmi hajózás szüneteltetése a 2021. év után a 2022. évben is folytatódni fog" – írjaNépszava.

A lap hozzátette, egyetlen komp marad használatban, a BKV 2022-ben csak a Csepel-Királyerdő és Soroksár, Molnár-sziget között közlekedő révvel számol, az is 44 millió forintos veszteséget termel.

Bár a BKV 2021 őszén még bizakodó volt, úgy vélték, megteremtődött egy minőségi és gazdaságosan működtethető szolgáltatás alapja, hisz' nyár végén lezárult egy három éves üzemeltetői tender, amit a Magyar Kikötő Zrt. nyert meg. A cég vállalta, hogy napi 10-11 órában fogja szállítani az utasokat Rómaifürdő és a Kopaszi-gát között, valamint a kikötők üzemeltetése és a vízi járművek esetleges javítása is a feladatuk lett volna. A megállapodást azonban aztán már nem írták alá. A Közbeszerzési Döntőbíróság elutasította a jogorvoslati kérelmeket, a Gazdasági Versenyhivatal pedig kartellgyanúra hivatkozva hajtott végre rajtaütéseket az ajánlattévőknél. A vizsgálat még azóta se zárult le, legalábbis az eredményét nem hozta nyilvánosságra a GVH.

A BKK korábban elismerte, hogy a "projekt eredeti célja – miszerint a hajózás váljék a közösségi közlekedés integráns részévé, a hivatásforgalmú közlekedés teljes értékű eszközévé – nem teljesült", méghozzá azért nem, mert a BKV hajói „alkalmatlanok a városi közlekedés elvárásainak teljesítésére. A több mint 120 perces menetidőt a lassú kikötési folyamat is növeli, de több kikötő elhelyezkedése és átszállókapcsolata sem ideális". A BKK több fejlesztési koncepciót is rendelt, új megállókat hoztak létre, hajókat azonban nem tudtak venni, a jelenlegi hajópark átlagéletkora pedig 40 év feletti.

2021-ben a járvány és a kormányzati elvonások miatt nem indult újra a hajózás, 2022-ben már elég volt csak az utóbbi ahhoz, hogy a BKV-nak csupán egyetlen hajója legyen a Dunán.

(Népszava)

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.