Közleményt adott ki a Magyar Közút, miután az Átlátszó a Magyar Falu program keretében elvégzett útfelújítások adatai alapján arról írt, azok meg sem közelítik a batidai munkálatok árát és alaposságát.
A portál szerint a Lázár János kastélya felé vezető 4413-as útnál kilométerenként 500 millió forint feletti volt a felújítási költség.
A Magyar Közút szerint viszont többszörös hazugság az Átlátszó állítása, miszerint „egy utat sem újítottak fel olyan alaposan, mint a Lázár János kastélyához vezetőt”. A közlemény szerint – amit a 24.hu szemlézett – a cikkben hivatkozott ingatlan nem a 4413-as jelű úton, hanem a 4454 jelű úton van, utóbbin pedig semmilyen felújítás nem történt. Emellett jelezték, hogy a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az elmúlt években többször is alkalmazott az algyői projekthez hasonló technológiával végzett útfelújításokat olyan helyszíneken, ahol az út a gyenge teherbírású altalaj miatt ment tönkre, annak újjáépítése nélkül nem lehetett tartós pályaszerkezetet építeni.
„A cikkben – a 4413-as út felújított szakaszának hosszára vetített bekerülési költség alapján – kiszámolt 500 millió Ft/km fajlagos költséget a hasonló technológia mellett felújított útszakaszokkal összevetve kijelenthetjük, hogy egyáltalán nem kirívó, sőt még csak nem is a legjelentősebb költséggel járó felújítás az algyői 4413-as út rekonstrukciója” – írták. A Magyar Közút példát is hozott: „Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében 2019-ben a 4127 jelű mellékúton került sor felújításra teljes pályaszerkezet cserével, a felújítás költsége az út hosszára vetítve 500 millió Ft/km. Ugyanebben a vármegyében 2020-ban a 4127 jelű úton történt hasonló felújítás 630 millió Ft/km egységáron. Békés Vármegyében a 4235 jelű mellékút hasonló technológiájú felújítására került sor 2016-ban, amelynek fajlagos felújítási költsége – 2016. évi áron (!) – bruttó 390 millió Ft/km volt”.
Mindemellett azt is jelezték, hogy az út felújítására két okból volt szükség, egyrészt a Nagyfai Országos Büntetés-végrehajtási Intézethez vezető bekötőút állapota BV gépjárművek károsodásához is vezetett, másrészt a meglévő algyői Tisza-híd átépítésével és egy új híd megépítésével a közeljövőben olyan jelentős mértékű fejlesztési munkálatokra kerül sor, amelyek a megyei szinten kiemelten forgalmas 47-es főút teljes zárását is szükségessé teszik, a forgalmat pedig erre terelik majd.