A miniszterelnök úr annyit dolgozik, hogy még nem volt ideje találkozni Gruevszkival

  • narancs.hu
  • 2018. november 26.

Belpol

De persze, nagyon sajnálja a dolgot.

Azon ritka alkalmak egyike történt ma, hogy Orbán Viktor szóba állt a sajtó képviselőivel, legalábbis az Azonnalinak sikerült egy kérdés-választ kipréselni a miniszterelnök úrból.

„Látja, most éppen arra sincs időm, hogy két levegőt vegyek, mert itt fojtogatnak” – így válaszolt Orbán Viktor az Azonnali kérdésére a parlamentben, miszerint fog-e találkozni Nikola Gruevszki volt macedón miniszterelnökkel.

Majd a kitérő válasz után újabb próbálkozás következett, de most már a múlt időre vonatkozóan, vagyis, a miniszterelnök úr találkozott-e Nikola Gruevszki volt macedón elnökkel, mióta Magyarországon tartózkodik - hangzott a kérdés.

Ám a válasz azonban nem sokban különbözött az első kitérőtől, „nem, sajnos nem volt arra érkezésem” - közölte Orbán.

A korrupció és lehallgatás botrányba keveredett, odahaza két év börtönre ítélt macedón miniszterelnök magyar segítséggel, eddig tisztázatlan körülmények között érkezett Budapestre, ahol példátlan gyorsasággal, néhány napon belül menekültstátuszt kapott.

Gruevszki szerencsés ember, július óta rajta kívül csak hárman kaptak menekültstátuszt Magyarországon

November közepéig összesen 165 kérelem érkezett. Szél Bernadett független képviselő úgy tudja, hogy július elseje és november huszonegyedike között 165 menekültstátuszra vonatkozó kérelem érkezett be a Bevándorlási és Menekültügyi Hivatalba (BMH) - írja az Mindebből 8 eljárást megszűntettek, 88-at elutasítottak, 65 folyamatban van, és mindössze négy esetben nyilvánítottak valakit menekültnek - köztük a börtönbüntetése elől megszökött volt macedón miniszterelnököt, Nikola Gruevszkit.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.