Miközben a vidéki mellékvágányok tömeges bezárásáról, több órás, rendszeres késésekről és elöregedett vonatkocsikról szólnak a hírek, interjút adott Pafféri Zoltán, a MÁV–Volán-csoport első embere a Magyar Nemzetnek. A kormánypárti lap arról kérdezte, miért beszélnek a vasút reneszánszáról, ha közben vonalak szűnnek meg. Pafféri szerint a vasútfejlesztés világtrend, de közben nem érdemes összevetni ezt azzal, hogy „egyes regionális vonalakon közlekedésimód-váltást hajtunk végre”, jobb „a KISS és FLIRT motorvonatflottánk felépítésére” és 115 új mozdony jövőbeli beszerzésére figyelni, és persze a Budapest–Belgrád vasútfejlesztésre vagy épp a déli körvasút tervére.
Pafféri elismerte, hogy „járműből és személyzetből is kevesebb áll rendelkezésre, mint amennyire a közszolgáltatások biztosításához szükség lenne”, majd a háborút okolta a MÁV nehézségeiért.
Azokról a mellékvonalakról, ahol buszok veszik át a vasúti járatok szerepét, azt mondta: „Nem csak szómágia az, hogy közlekedésimód-váltásról és nem mellékvonal-bezárásról beszélünk. Csupán járművet cserélünk az adott vonalakon, nem síneket szedünk fel.” Továbbá hangsúlyozta, hogy „megrögzött integrációpárti”: „Nem vonatban vagy buszban gondolkodom, hanem egységes MÁV–Volán-csoportban.”
Szóba került az az égési sérülésekkel járó baleset is, amikor a Debrecenből Fehérgyarmatra tartó motorvonaton gőz áramlott ki az ülések alól egy Bz-kocsin. „Az érintett utasoknak természetesen nem vigasz, de a balesetnek semmi köze nem volt az adott Bz-kocsik magas átlagéletkorához, a kiegyenlítő tartály ugyanis jóval fiatalabb alkatrész, ráadásul rendszeresen ellenőrizzük. Jól mutatja az eset bonyolultságát, hogy még laboratóriumi vizsgálatokra is szükség van az okok alapos feltárásához. Kivételes, reméljük, soha meg nem ismétlődő véletlen volt” – mondta, és bocsánatot kért az utasoktól.
Miután a kérdező és az interjúalany felváltva, szorgalmasan okolta a háborút és a szankciókat a magyar vasút nehézségeiért, Pafféri feltette az i-re a pontot az interjúban, amikor azt mondta:
„Magyarország nem akar kimaradni, nem maradhat ki és nem is fog kimaradni a vasút most kezdődő, második hőskorából.”
A Magyar Nemzet cikkének címe egyébként ez: „Nem lesz irányváltás a MÁV-nál”. Ezt az egyszeri adófizető persze fenyegetésnek is veheti. A MÁV jelenlegi irányáról ebben a cikkben egy személyes élmény nyomán írtunk.
Múlt heti lapszámunkban pedig részletesebben foglalkoztunk a témával.