Gulyásék narancssárga festékkel büntetik az ÁSZ-t

  • narancs.hu
  • 2018. január 17.

Belpol

A TASZ pedig kiadta állásfoglalását: szerintük az ÁSZ döntése alkotmányellenes, és nem garantálja a szabad és tiszta választásokat.

Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) ellenzéki pártokat szankcionáló, 2017. végi, 2018. eleji döntéseiről szóló állásfoglalást adott ki a TASZ.

A TASZ az ÁSZ ellenzéki pártokat büntető döntéseit több ponton is alkotmányellenesnek, károsnak, a tisztességes választásokat veszélyeztetőnek nevezte.

Az állásfoglalás szerint:

  • Alkotmányellenes, hogy az ÁSZ hatósági döntéseivel szemben nincs semmilyen jogorvoslati lehetőség.
  • Az ÁSZ-nak már ellenőrzési terve kialakításakor tudnia kellett, hogy esélyegyenlőtlenséget teremt a pártok között, amikor a választások előtt csak ellenzéki pártok gazdalkodását vizsgálja és szab ki rájuk súlyos szankciókat.
  • Ha a pártok azt szeretnék, hogy bíróság döntsön az általuk jogellenesnek vélt ellenőrzésekről, ezt nem tudnák elérni, ha rögtön teljesítenék az ÁSZ fizetési felhívását.
  • A szabad és tisztességes választásokat nem garantálja és az ÁSZ ellenőrzések nyomán kialakult szélsőséges esélyegyenlőtlenségeket sem orvosolja, ha  a NAV csak a választások után indít eljárást a nem fizető pártok ellen, mert azoknak ígyis-úgyis vissza kell fogniuk kampány költéseiket a várható behajtás miatt.
  • Az ÁSZ tevékenysége azt illusztrálja, hogy egy kormányközeli emberekkel feltöltött intézmény hiába tartja meg évekig a függetlenség látszatát, a kormánypárti érdekek előmozdítására a megfelelő időben mozgósítható.

Mindeközben a Közös Ország Mozgalom aktivistái, Gulyás Mártonnal az élen narancssárgára festették az ÁSZ épületét. Az akciónak a rendőrség vetett véget.

Mérce

A Közös Ország Mozgalom aktivistái narancsszínűre festik az Állami Számvevőszék épületét. Élőben a Mércén!

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.