Az adatvédelmi hatóságnak sem árulta el a turisztikai ügynökség, hogy kik bírálják el a milliárdos pályázatokat

  • narancs.hu
  • 2021. február 14.

Belpol

Pompás az érvelésük. 

Nem hozza nyilvánosságra a Kisfaludy pályázatokat elbírálók nevét a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTI) még a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnak (NAIH) sem – számolt be a K-Monitor. 

Az adatvédelmi hatóságnak egy bejelentő kifogásolta, hogy az MTÜ nem válaszolta meg érdemben a márciusi adatigénylését, hogy kik alkotják azt a „szakmai grémiumot”, akik a pályázati rendszeren kívüli benyújtott kérelmek elbírálásában működtek közre. A NAIH vizsgálatot indított; az MTÜ szerint a taglalt információk 10 évig titkosak, illetve az igényelt adatok a támogatások megítélése szempontjából irrelevánsak. „Kontrollálhatatlanná válhatna a döntéselőkészítésben résztvevő személyek külső megkereshetősége, amely a Magyar Turisztikai Ügynökség törvényes működési rendjét vagy feladat- és hatáskörének illetéktelen külső befolyástól mentes ellátását veszélyeztethetné" – érvelt az ügynökség. 

A hatóság nem fogadta el a választ, azonban más eszköze nincsen, minthogy nyilvános jelentést tegyen. Így a bírálók személye nem derült ki. 

 

A 444.hu emlékeztet, hogy a 2030-ig szóló, 300 milliárdos program támogatásainak első korában olyan kormányközeli vállalkozók érdekeltségei kaptak jelentős támogatásokat, mint Garancsi István, Hernádi Zsolt, Csányi Sándor, Széles Gábor és Mészáros Lőrinc. 

 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.