Az adatvédelmi hatóságnak sem árulta el a turisztikai ügynökség, hogy kik bírálják el a milliárdos pályázatokat

  • narancs.hu
  • 2021. február 14.

Belpol

Pompás az érvelésük. 

Nem hozza nyilvánosságra a Kisfaludy pályázatokat elbírálók nevét a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTI) még a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnak (NAIH) sem – számolt be a K-Monitor. 

Az adatvédelmi hatóságnak egy bejelentő kifogásolta, hogy az MTÜ nem válaszolta meg érdemben a márciusi adatigénylését, hogy kik alkotják azt a „szakmai grémiumot”, akik a pályázati rendszeren kívüli benyújtott kérelmek elbírálásában működtek közre. A NAIH vizsgálatot indított; az MTÜ szerint a taglalt információk 10 évig titkosak, illetve az igényelt adatok a támogatások megítélése szempontjából irrelevánsak. „Kontrollálhatatlanná válhatna a döntéselőkészítésben résztvevő személyek külső megkereshetősége, amely a Magyar Turisztikai Ügynökség törvényes működési rendjét vagy feladat- és hatáskörének illetéktelen külső befolyástól mentes ellátását veszélyeztethetné" – érvelt az ügynökség. 

A hatóság nem fogadta el a választ, azonban más eszköze nincsen, minthogy nyilvános jelentést tegyen. Így a bírálók személye nem derült ki. 

 

A 444.hu emlékeztet, hogy a 2030-ig szóló, 300 milliárdos program támogatásainak első korában olyan kormányközeli vállalkozók érdekeltségei kaptak jelentős támogatásokat, mint Garancsi István, Hernádi Zsolt, Csányi Sándor, Széles Gábor és Mészáros Lőrinc. 

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt, aki munkát ad, megélhetést, sőt jólétet, nemzeti öntudatot, egységet, nagyságot – és megnevezi azokat, akik miatt mindez hiányzik.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül, mégis mintha csak a szerzőt, vele együtt az életet, a lehetőségeket búcsúztatná.