Az Átrium kénytelen megválni a dolgozói 90%-tól

  • narancs.hu
  • 2019. június 28.

Belpol

A tao kivezetése miatt nem tudnak fenntarthatóan működni.

Egy hónapos gyűjtési időszakban próbálta stabilizálni az Átrium anyagi helyzetét. A kulturális tao megszüntetése után ugyanis a tavalyi törvény szerint járó összegnek viszont csak 23%-át ítélte meg az Átriumnak a kulturális kormányzat.

"Célként 100 millió forint támogatást tűztünk ki, mert ezzel lett volna biztosítva, hogy az Átrium korábbi célkitűzései mentén, változatlan szervezetben működhessen. A gyűjtési időszak alatt a közönségtől annyi felajánlást kaptunk, ami éves szinten mintegy 20 millió forintot jelent, amit így is példátlan kiállásnak látunk, és nagyon köszönünk. Ennek, továbbá alkotó- és munkatársaink jelentős áldozatvállalásának köszönhető, hogy az elmúlt hónapokban nem kellett bezárnia a színháznak" - írja a színház honlapján.

Az összegyűjtött összeg valamilyen szinten megmenekülést jelent, de az Átrium így is jelentős hátrányba kerül:

  • új bemutatókat nem tudnak tartani, a meglevő repertoárt is csökkentik
  • a műsorstruktúra átalakul: havonta 2-3 produkció lesz látható blokkosított játszásban
  • az Átrium maga befogadótér lesz: az épület kibérelhető rendezvényekre, a tulajdonos hozzájárulásával az ebből befolyó összeg 100%-át a kulturális tevkenységre fordíthatják
  • meg kell válniuk az alkalmazottak 90%-tól

Bajban az Átrium: nekik 168 millió mínuszt jelent a tao kivezetése

A színház most a közösségi oldalon keres támogatókat. "A kulturális államtitkárság ma értesítette színházunkat, hogy a 2018. november 13. előtti törvény szerint járó 218 millió forintos taótámogatásból 50 millió forintot ítéltek meg részünkre, vagyis a 2018-as taóösszeg 77,1 százalékát - 168 millió forintot - az Átriumtól a minisztérium elvette.

Figyelmébe ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.