Az Együtt szerint ők az egyetlen párt, amely nem „néphülyítéssel” akar szavazatokat szerezni

  • MTI/narancs.hu
  • 2018. január 27.

Belpol

Ez üzenet az MSZP-nek, a DK-nak, az LMP-nek és a Momentumnak is?

Kampánynyitót tartott szombaton az Együtt, Csepelen a párt arcai igyekeztek sokkal nagyobb ígéreteket tenni annál, mint amekkora esélyük lehet a választásokon. Szigetvári Viktor miniszterelnök-jelölt azt mondta, hogy az Együtt az egyetlen párt, amely demokrataként bátran megszakítaná a jogfolytonosságot és feles többséggel „elhajtaná” Polt Péter legfőbb ügyészt és Matolcsy Györgyöt, a jegybank elnökét. Közölte, hogy ők koalíciós kormányzásra készülnek, és úgy fogalmazott: az „Orbán-rezsimet” a ´89–90-esnél sokkal keményebb rendszerváltással kell leváltani. Arról már nem beszélt, hogy kikkel lépnének koalícióra, de azt kiemelte, hogy az együttműködésbe elsősorban a tapasztalatát vinné, mivel az ellenzéki kormányfőjelöltek közül ő az egyetlen, aki részt vett már kormányülésen és közigazgatási államtitkári értekezleten.

Az Együtt kormányfőjelöltje hangsúlyozta, a „szélsőjobboldali demagógia és a baloldali pártok hazug ígéretei között” ők az egyetlenek, akik tisztességes liberális demokrataként azt mondják, amit meg lehet csinálni a piacgazdaság szétverése nélkül. Az Együtt lesz az egyetlen olyan párt a szavazólapon, amelyik nem néphülyítéssel akar szavazatot szerezni – mondta.

Szigetvári Viktor kifejtette, hogy mit tennének az Együtt kormányra kerülése első napján, íme:

– eltörölnék a felsőoktatási tandíjat,

– elengednék a Diákhitel2 tartozásait,

– 18 évre emelnék az iskolakötelezettséget,

– lerövidítenék a kórházi várólistákat,

– az orvosi rendelőkben legfeljebb egyhetes előjegyzést tennének lehetővé, valamint 25 százalékkal megemelnék a háziorvosi praxist.

Kis párt, kis tömeg – a csepeli kampánnyitó

Kis párt, kis tömeg – a csepeli kampánynyitó

Fotó: MTI

Juhász Péter, az Együtt elnöke beszédében a soha meg nem alkudók pártjának nevezte az Együttet, amely szerinte az egész életüket végig dolgozókért, a jövőjükért aggódó pályakezdőkért és a megtakarításaikat a hatalomtól féltőkért is küzd.

Szabó Szabolcs, az Együtt Csepel–Soroksár országgyűlési képviselőjelöltje elmondta, 2014-ben be tudta bizonyítani, hogy a Fidesz vezető arcait is le lehet győzni és szerinte ez most is lehetséges. Kiemelte, más pártokkal ellentétben nem ígérnek 13. és 14. havi nyugdíjat, mert azt úgysem tudnák megadni, helyette reális válaszokat kínálnak a valódi problémákra. Ehhez legfontosabb fegyverüknek pedig azt nevezte, hogy nekik van igazuk és van bátorságuk ezt be is bizonyítani. Az Együtt helyi jelöltje azt üzente az ellenzéknek, ha változást akarnak, akkor álljanak mellé és „ne hátrafelé húzzák a szekeret”.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult. 

Mozaik

Öt nő gyümölcsök, öt férfi színek nevét viseli, ám Áfonya, Barack, vagy éppen Fekete, Zöld és Vörös frappáns elnevezése mögött nem mindig bontakozik ki valódi, érvényes figura. Pedig a történetek, még ha töredékesek is, adnának alkalmat rá: szerelem, féltékenység, árulás és titkok mozgatják a szereplőket.