Az Emmi tagadja, hogy Kásler 200 fős korlátot javasolt volna a szabadtéri rendezvényekre

  • narancs.hu
  • 2020. július 23.

Belpol

A tárca szerint nincs ilyen előterjesztés.

Ahogy arról tegnap mi is beszámoltunk, a HVG úgy értesült, hogy Kásler Miklós 200 főben maximalizálná a kulturális események látogatószámát. A lap úgy tudja, a jövő kedden a kormány elé kerülő előterjesztés továbbra sem kívánja engedélyezni a zenés rendezvényeket, Kásler pedig 200 főben szabná meg a maximális létszámot, ami a nyári színházaknak is betenne, de még az őszi színházi évadot is kérdésessé tenné.

Az Emmi azonban most cáfolt: „A hír nem igaz, az Emberi Erőforrások Minisztériumában nem készült ilyen tartalmú előterjesztés” – reagált a tárca az ATV megkeresésére.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.