Az Iparkamara csak 1,3 millió forintért hajlandó bizonyos közérdekű adatokat szolgáltatni

  • narancs.hu
  • 2021. november 20.

Belpol

Az adatszolgáltatás ugyanis több munkatársuknak okozna megterhelő munkaórákat. 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő szerette volna megtudni a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarától (MKIK) azoknak a szerződéseknek a főbb adatait, amelyek egy olyan konferencia megszervezésére vonatkoznak, amelyet 6,4 milliárd forintos EU-s támogatásból hoztak létre. A képviselő egyébként csak a program nettó 500 ezer forintot elérő szerződéseire vonatkozó dokumentumokat szerette volna látni. A Parragh László vezette intézménytől azonban meglepő választ kapott. 

“A kamara többkörös levelezés után végül azzal próbálja megúszni az adatok kiadását, hogy több mint 1,3 millió forint költségtérítést kér azért a munkáért, ami amúgy néhány kattintással előállítható lenne (…). A legfelháborítóbb az egészben, hogy míg az ügyintézők munkáját 2600 forintos óradíjjal számolja fel, az ezt jóváhagyó vezetők munkáját óránként majdnem 6000 forinttal! Ráadásul négy vezetőnek kellene három héten keresztül ellenőrizni, négy fő ügyintéző munkáját, ami azért egy rossz vicc!” – írja Hadházy a Facebook-oldalán. 

Kedves Olvasónk! 

Elindult hírlevelünk, ha szeretné, hogy önnek is elküldjük heti ajánlónkat, kattintson ide a feliratkozásért! 

A Magyar Narancs független, szabad politikai és kulturális hetilap. 

Jöjjön el mindennap: fontos napi híreink ingyenesen hozzáférhetők! De a nyomtatott Narancs is zsákszám tartalmaz fontos, remek cikkeket, s ezek digitálisan is előfizethetők itt. 

Fizessen elő, vagy támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot! 

 

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.