Az SZFE hallgatói nem fognak tárgyalni Vidnyánszkyval

  • narancs.hu
  • 2020. szeptember 8.

Belpol

Mert illegitimnek tekintik az általa vezetett kuratóriumot.

Csernai Mihály, az SZFE HÖK-elnöke a mai Vas utcai sajtótájékoztatón elmondta, hogy őket is meghívták arra az egyeztetésre, amelyen az egyetem lemondott vezetése és az iskola új fenntartója tárgyal majd a kialakult helyzetről. A találkozót ma tartották volna, azonban technikai okok miatt elmaradt, és csak holnap kerül rá sor, a diákok viszont nem fognak rá elmenni. Csernai tájékoztatása szerint, levélben utasították vissza a meghívást. A hallgatók ma szavaztak a kérdésről és arra jutottak, hogy mivel számukra a teljes kuratórium illegitim, nem ülnek le tárgyalni Vidnyánszkyval.

Az SZFE átalakítását tekintve álláspontjuk változatlan, a korábban megfogalmazott pontjaikat továbbra is fenntartják, de azokra alapként tekintenek, ezért nem tárgyalnak róluk.

Az egyetem lemondott vezetése azonban el fog menni a holnapi megbeszélésre, tehát csak a diákok nem lesznek jelen – tudta meg a hvg.hu.

Több ezren állnak ki az SZFE mellett élőláncot alkotva

Munkatársunk a helyszínről tudósít. Vasárnap három órára hirdette meg a Színház- és Filmművészeti Egyetem Hallgatói Önkormányzata (SZFE HÖK) a „Harmadik figyelmeztetés" elnevezésű demonstrációját: a tüntetők stafétaláncot alkotnak az egyetem épületétől egészen a parlamentig. Upor László rektorhelyettes a megmozdulással egy időben bejelentette, hogy megváltoztatja a tanév rendjét; a beiratkozás határideje 13-ig csúszik, a tanítás kezdeti időpontját pedig egy héttel eltolják.

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.