Azonnali: Valami nem stimmel az új kormánnyal

  • narancs.hu
  • 2022. május 15.

Belpol

Nagy Mártonnak és Navracsics Tibornak a beterjesztett törvényjavaslat szerint nem lesz önálló minisztériuma, és megjelent egy 113 oldalas salátatörvény-tervezet, amit először hibásan nyújtottak be.

Orbán Viktor pénteki „kerethirdetése” és a délután benyújtott törvényjavaslat között eltérés mutatkozik – írja az Azonnali.

A hírportál emlékeztet, hogy a május 13-án közzé tett névsor szerint Csák János kulturális és innovációs, Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető, Lázár János építési és beruházási, Nagy István agrár-, Nagy Márton gazdaságfejlesztési, Navracsics Tibor területfejlesztéséért és uniós források felhasználásáért felelős, Palkovics László, technológiai és ipari, Pintér Sándor belügy-, Semjén Zsolt általános miniszterelnök-helyettesként nemzetpolitikáért felelős, Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi, Szijjártó Péter külgazdasági és külügy-, Varga Mihály pénzügy-, Varga Judit igazságügyi miniszter lesz, és Rogán Antal vezeti a Miniszterelnöki Kabinetirodát.

Ehhez képest a Magyarország minisztériumainak felsorolásáról szóló javaslat szerint lesz Agrárminisztérium, Belügyminisztérium, Építési és Beruházási Minisztérium, Honvédelmi Minisztérium, Igazságügyi Minisztérium, Kulturális és Innovációs Minisztérium, Külgazdasági és Külügyminisztérium, Miniszterelnöki Kabinetiroda, Miniszterelnökség, Pénzügyminisztérium, Technológiai és Ipari Minisztérium. 

Ezek szerint Nagy Mártonnak és Navracsics Tibornak nem lesz önálló tárcája. Az Azonnali emlékeztet, bár a rendszerváltás óta mindig dolgoztak tárca nélküli miniszterek, az mégis meglepő, hogy az új kormány két fajsúlyos szereplője lesz kénytelen más minisztérium apparátusát használni. 

Az kiderült, hogy lesz nemzetbiztonsági és gazdaságfejlesztési főtanácsadója a miniszterelnöknek, de nagyjából ennyit lehet tudni róluk.  

Közben a parlament honlapjára felkerült egy másik törvénytervezet is, amely 113 oldalon több jogszabályt módosít, így a nemzetbiztonsági szolgálatokról szólót is. A javaslat az Azonnali szerint „tökéletesen átláthatatlan, valószínűleg ez is volt a beterjesztők célja”. A honlapról kiderül, hogy eredetileg hibásan nyújtották be az irományt, amelyet „a normaszöveget nem érintő technikai (megjelenítési) hiba javítása okán” még egyszer közzétettek.

Leadkép forrása: Orbán Viktor Facebook-oldala

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.