Beleszállt az EMMI a PDSZ-be

  • narancs.hu
  • 2020. augusztus 19.

Belpol

"A PDSZ ismét csak politizál" - írják.

"A PDSZ politikai alapon, a szakmaiságot nélkülözve fogalmazta meg közleményét, amelynek egyetlen célja, hogy feszültséget keltsen a köznevelés szereplőiben és reflektorfénybe hozza a mérhetetlenül alacsony támogatottságú szakszervezetet" - így reagált az EMMI az MTI-n a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének közleményére, amelyet a tanévkezdéshez szükséges árványügyi protokoll miatt adtak ki. A PDSZ és több megkérdezett intézményvezető szerint ugyanis a javaslatok betarthatatlanok, legalábbis köszönőviszonyban sincsenek a magyar oktatási intézmények valós helyzetével és lehetőségeivel.

"A PDSZ reakciója nem meglepő, számítottunk rá: ha mi valamilyen kérdésben A-t mondunk, ők biztosan B-t. Így volt ez a tavasszal is, amikor először azt követelték, hogy ne legyen érettségi, majd miután sikeresen, egyetlen megbetegedés nélkül megszerveztük és levezényeltük a vizsgákat, azzal álltak elő, hogy miért nem volt szóbeli.
A most megküldött közlemény is rengeteg valótlanságot tartalmaz, valódi javaslat nélkül. A teljesség igénye nélkül érdemes kiemelni, hogy a protokoll nem írja elő az osztálytermekben a 1,5 méteres távolságot, a személyes távolságtartásnak ugyanis elsősorban a közösségi terekben van jelentősége, ahol a tanulócsoportok keveredhetnek. A PDSZ állításával ellentétben az iskolákban ugyanúgy érvényes az 500 főnél nagyobb rendezvények tilalma, emellett a kisebb rendezvények megtartására is részletes megelőző javaslatokat tesz a dokumentum. A kiadott járványügyi protokoll elsődleges célja a köznevelésben dolgozók és tanulók védelme, az oktatás folyamatosságának és az intézményi működés stabilitásának garantálása, a koronavírus-járvány terjedésének megelőzése" -
írja az EMMI.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.