Bezárt a Hadtörténeti Intézet és Múzeum

Belpol

Egyelőre több helyen időszakos kiállítások formájában lesz látható a múzeumi anyag. A Kapisztrán térre a Honvédelmi Minisztérium egyes egységei költöznek.

Bezárta kapuit a Hadtörténeti Intézet és Múzeum a fővárosi Kapisztrán térenközölte az intézmény kedden a Facebook oldalán.

Azt írták,

május 22-től nem fogadnak látogatókat a Hadtörténeti Intézet és Múzeum Kapisztrán téri épületében.

Hozzátették, a Hadtörténelmi Levéltár és a Hadtörténeti Könyvtár kutatószolgálata továbbra is változatlan formában fogadja a kutatókat.

A Honvédelmi Minisztérium korábban tudatta, hogy a Hadtörténeti Intézet és Múzeum megüresedett épületébe költöznek majd a tárca egyes szervezeti egységei.

Bár az intézmény a lényeget nem közölte, a Magyar Nemzet megírta, hogy megújul a magyar hadtörténelem emlékeit, valamint a honvédség jelenét és jövőjét bemutató kiállítás. "A Magyar Honvédség fennállásának 175. évfordulóján a Honvédelmi Minisztérium célja az volt, hogy a Hadtörténeti Intézet és Múzeum feladatköreinek megfelelő és méltó helyszínt találjon. Az intézmény a továbbiakban a honvédelem és hadtörténet iránt érdeklődőket – figyelembe véve a történelmi környezetet és a funkcionalitást – több helyszínen várja."

2023. augusztusától időszakos kiállítással a magyar történelem egyik legfontosabb városában és egyben kiemelkedő katonavárosában, Székesfehérváron nyílik meg újra a nagyközönség előtt.

Míg a Magyar Honvédség múltra épülő jelenével és jövőjével, a honvédségnél rendszeresített, XXI. századi, high-tech eszközökkel és a katonai mindennapok ismereteivel továbbra is a Bálnában találkozhatnak az érdeklődők.

Hogy hol lesz a Hadtörténeti Intézet és Múzeum álandó helye, azt egyelőre hivatalosan nem közölték. Mint arról korábban lapunk is beszámolt, egy korábbi hajléktalanszálló területére költözhet a Hadtörténeti Múzeum. A terv szerint a Kerepesi úton húznak fel egy új épületet.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).