Biztonsági őrök letépték az Orbán Viktor ellen tiltakozók molinóit

  • narancs.hu
  • 2017. szeptember 1.

Belpol

„Viktor, nem látunk itt szívesen” – írták ki az egyik pécsi utca felé. 15 percig tűrték a tiszteletlenséget.

A pécsi egyetem 650 éves évfordulója alkalmából Orbán Viktor migránsozott egy jóízűt a baranyai megyeszékhelyen. Óriási volt a készültség, rengetegen dolgoztak rajta, hogy a miniszterelnök csak a kiválasztott híveivel találkozzon, tiltakozókkal semmiképpen.

Arról már korábban is beszámoltunk a Szabad Pécs portál nyomán, hogy a Zsolnay Kulturális Negyed gyaloghídján „Szabad ország, szabad egyetem”, és  „Viktor, nem látunk itt szívesen”  feliratú molinók várták a miniszterelnököt.

false

A demonstráló hallgatók és aktivisták így akartak tiltakozni „a forrásmegvonások, a politikai megbízott kancellárok kinevezése, a párt ideológiájának nem tetsző szakok és egyetemek elleni politikai támadások és az egyetemek központi vezérlése ellen”. Azóta a tiltakozó diákok elküldték szerkesztőségünknek az akcióról készült fotókat, valamint arról is beszámoltak, hogy ismét biztonsági őrök léptek fel a kormány politikája ellen tiltakozók ellen.

Azt írják: „Az akció után megjelentek a Zsolnay negyed biztonsági őrei, akik ahelyett, hogy a rendőrséget hívták volna, leszaggatták a molinókat. Az aktivisták álláspontja szerint ez nem volt szabályszerű eljárás, mivel ezzel megzavarták a gyülekezéshez és véleménynyilvánításhoz való jogukat, velük szemben csak a rendőrség léphetett volna fel, amit jeleztek is a biztonsági őröknek.” A Szabad Pécs szerint mindössze 15 percig tűrték ezt a fene nagy demokráciázgatást.

Íme, a biztonsági intézkedés foganatosítása két képben:

false

false

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.