BKV: Kevés a buszvezető, de nincs veszélyben a szolgáltatás

  • narancs.hu
  • 2022. szeptember 7.

Belpol

A cég elismerte, hogy jelentősek a nehézségek, mert nincs elég buszsofőr. 

Közleményben reagált a BKV Zrt. a létszámhiányt érintő hírekre, miután a kormánypárti KESMA-hoz tartozó Világgazdaság arról írt cikket, hogy egyre drámaibb a létszámhiány, hogy másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolisofőr a cég állományából, és hogy ez már a menetrendet is veszélyezteti, sőt, a lap információi szerint nyáron átlagosan napi 50-60 esetben történt meg, hogy a BKV nem tudott járművezetőt biztosítani. 

A BKV a közleményében azt írta, hogy "bár nyáron valóban drasztikusan csökkent a járművezetői létszám, ősz elejére valamelyest normalizálódott a helyzet, így Budapest közösségi közlekedésének fenntartása nincs veszélyben".

Hozzátették, hogy Európa, Magyarország és azon belül a főváros vonzáskörzetében is hosszú évek óta hiányszakma a közúti közlekedésben a „nagyjárműves” járművezető (tehát a kamion-, a teherautó-, az autóbusz-, a trolibuszvezető).

A közlemény kitér arra is, hogy bár a covid idején részben a turizmus leállása miatt gyakorlatilag maradéktalanul fel tudták tölteni a létszámot, az elmúlt másfél évben valóban folyamatosan csökkenő létszámmal kell szembesülniük. "A csökkenés mértéke idén tavasz végén, nyár elején lett kiemelkedő. További probléma, hogy a járművezetői szakma öregedő korfát mutat, a helyzetet a folyamatos nyugdíjazás is nehezíti.  A létszámhiányt Budapesten és környékén jelenleg az M3-as metróvonal 2017 vége óta tartó felújítása miatti autóbuszos pótlás rendszerszintű járművezetői többletigénye is fokozza" – írták. 

A BKV közleménye szerint ugyanakkor bár a nehézségek jelentősek, de jelenleg nem veszélyeztetik a szolgáltatás folyamatos fenntartását. A toborzás és felvétel – fő- és másodállásban egyaránt – folyamatos, akárcsak a járművezetői képzés, és a munkakörülmények érdemi javításáért is mindent megtesznek.

A BKV kitér arra is, hogy a sofőrhiány más szolgáltatókat is sújt, de "a gazdasági változások és a piaci helyzet nem teszi lehetővé, hogy az elmúlt időszakban kialakult létszám változatlanul maradjon", a jelenlegi helyzet pedig fokozott helytállást kíván a kollégáktól. 

Hozzátették azt is, hogy az idei év végétől 135 új autóbusz és – a BKK Zrt. tulajdonában, de a BKV üzemeltetésében – fokozatosan 48 db új trolibusz állhat forgalomba. 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Majdnem Magyarországon találták fel a hormonális fogamzásgátlást

A magyar gyógyszeriparban már az 1930-as években eljutottak a hormonális fogamzásgátlás lehetőségéhez, a korabeli magyar társadalom azonban nem volt fogékony az ötletre. Ennek ellenére magyaroknak is köszönhető a tabletta feltalálása. Két magyar cég és két magyar ember három története a huszadik század sűrű és komor eseményeinek desztillátuma.