BKV: Kevés a buszvezető, de nincs veszélyben a szolgáltatás

  • narancs.hu
  • 2022. szeptember 7.

Belpol

A cég elismerte, hogy jelentősek a nehézségek, mert nincs elég buszsofőr. 

Közleményben reagált a BKV Zrt. a létszámhiányt érintő hírekre, miután a kormánypárti KESMA-hoz tartozó Világgazdaság arról írt cikket, hogy egyre drámaibb a létszámhiány, hogy másfél év alatt eltűnt 300 busz- és trolisofőr a cég állományából, és hogy ez már a menetrendet is veszélyezteti, sőt, a lap információi szerint nyáron átlagosan napi 50-60 esetben történt meg, hogy a BKV nem tudott járművezetőt biztosítani. 

A BKV a közleményében azt írta, hogy "bár nyáron valóban drasztikusan csökkent a járművezetői létszám, ősz elejére valamelyest normalizálódott a helyzet, így Budapest közösségi közlekedésének fenntartása nincs veszélyben".

Hozzátették, hogy Európa, Magyarország és azon belül a főváros vonzáskörzetében is hosszú évek óta hiányszakma a közúti közlekedésben a „nagyjárműves” járművezető (tehát a kamion-, a teherautó-, az autóbusz-, a trolibuszvezető).

A közlemény kitér arra is, hogy bár a covid idején részben a turizmus leállása miatt gyakorlatilag maradéktalanul fel tudták tölteni a létszámot, az elmúlt másfél évben valóban folyamatosan csökkenő létszámmal kell szembesülniük. "A csökkenés mértéke idén tavasz végén, nyár elején lett kiemelkedő. További probléma, hogy a járművezetői szakma öregedő korfát mutat, a helyzetet a folyamatos nyugdíjazás is nehezíti.  A létszámhiányt Budapesten és környékén jelenleg az M3-as metróvonal 2017 vége óta tartó felújítása miatti autóbuszos pótlás rendszerszintű járművezetői többletigénye is fokozza" – írták. 

A BKV közleménye szerint ugyanakkor bár a nehézségek jelentősek, de jelenleg nem veszélyeztetik a szolgáltatás folyamatos fenntartását. A toborzás és felvétel – fő- és másodállásban egyaránt – folyamatos, akárcsak a járművezetői képzés, és a munkakörülmények érdemi javításáért is mindent megtesznek.

A BKV kitér arra is, hogy a sofőrhiány más szolgáltatókat is sújt, de "a gazdasági változások és a piaci helyzet nem teszi lehetővé, hogy az elmúlt időszakban kialakult létszám változatlanul maradjon", a jelenlegi helyzet pedig fokozott helytállást kíván a kollégáktól. 

Hozzátették azt is, hogy az idei év végétől 135 új autóbusz és – a BKK Zrt. tulajdonában, de a BKV üzemeltetésében – fokozatosan 48 db új trolibusz állhat forgalomba. 

 

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

Csődközeli helyzetben billeg a BKV

28 milliárd forint hiányzik a BKV idei költségvetéséből a túléléshez. A közlekedési társaság adósságátütemezést kér, a jövő évi működéshez pedig a BKK-val 30 milliárdos hitelkeretre pályázna. Ráadásul mivel az igazgatósági és a felügyelő bizottsági tagok megbízatása lejárt, több hete törvénytelenül működik, ahogy a többi fővárosi cég is.

Fideszes nagymenőknek is feladhatja a leckét a választókerületek átvariálása

Egy miniszter, egy miniszterhelyettes, valamint a kormányszóvivő számára is új feladat lesz megnyernie a körzetét Pest megyében, amennyiben jelöltek lesznek 2026-ban is. Az pedig egyáltalán nem biztos, hogy az ellenzéket akkora csapás érheti, mint elsőre látszik. Megvizsgáltuk a fővárostól északra eső, a Fidesz által átrajzolni tervezett választókerületek helyzetét.