Dobrev Klára: Ez a kormány a szégyen és kudarc kormánya

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. április 14.

Belpol

Kampányindítót rendeztek vasárnap a baloldali pártok. Dobrev szerint ha leszerepel a kormány júniusban, akkor előrehozott választások kellenek. 

A DK, a Párbeszéd és az MSZP kampányindító rendezvényt tartott vasárnap. Dobrev Klára, a Demokratikus Koalíció EP-képviselője azt mondta, hogy június 9-én a választók ítéletet mondanak az Orbán-rendszerről és Orbán Viktor miniszterelnök kormányzásáról is. "Ha június 9-én az ország többsége kinyilvánítja, hogy nem kér ebből a kormányzásból, akkor előrehozott választásokért indulunk harcba és nem nyugszunk, amíg el nem zavarjuk őket" – fogalmazott. Hangsúlyozta, sokfélék, de összeköti őket az a cél, hogy véget vessenek az Orbán-rendszernek, nemcsak kormányváltást akarnak, hanem az egész rendszert akarják leváltani.

Orbán Viktor rendszerét legyőzni csak egy erős, felkészült politikusokból, civilekből, aktivistákból és szakértőkből álló, hatalmas nagy országos közösség képes, és még fontosabb, hogy csak egy ilyen közösség képes majd ezt az országot vezetni, emelte ki. Hangot adott annak a meglátásának, hogy ez a szövetség nem csak a mának, nem is csak az előttünk álló választásoknak szól. „Ez a szövetség Orbán rendszerének lebontásáról és utána egy élhető, európai Magyarország megteremtéséről szól” – hangsúlyozta Dobrev Klára.

„Ez a kormány »a szégyen és a kudarc kormánya«, megérett a bukásra és okkal várják milliók, hogy ez a bukás minél hamarabb bekövetkezzen

– jelentette ki. Okkal várják, hogy még 2026 előtt megbukjon, tömegek okkal várják el, hogy Magyarországon előrehozott választások legyenek – mondta az EP-képviselő. Nincs idő várni, mert minden hónappal, amíg ez a kabinet kormányoz, egyre rosszabb lesz a helyzet. 

 
Dobrev Klára, a DK EP-képviselője beszédet mond a Demokratikus Koalíció (DK), a Magyar Szocialista Párt (MSZP) és a Párbeszéd-Zöldek közös önkormányzati és európai parlamenti választási kampánynyitó rendezvényén a Budapest Kongresszusi Központban 2024. április 14-én.
Fotó: MTI/Máthé Zoltán
 

Arról is beszélt, hogy egy demokráciában sokféle embert sokféle párt képviselhet, ezt hívják kompromisszumnak, „ha úgy tetszik koalíciónak”. Aki demokrata és komolyan gondolja az Orbán-rendszer lebontását, annak ezzel a nyitott kompromisszummal kell közelednie a többi demokratához" – jelentette ki. "Én azt ajánlom Magyarországnak, hogy vegyük vissza saját államunkat, alakítsuk meg az emberek államát (...), amely vigyáz ránk.”

A szónok leszögezte, hogy erős államot, tisztességes állami szolgáltatásokat, mindenki számára elérhető ingyenes oktatást és egészségügyet akar. Olyan országot, amely nem kifelé tart Európából, hanem ott van annak az erős Európának a közepén, amit a DK Európai Egyesült Államoknak hív – tette hozzá. „Aki velünk van, soha többé nem lesz egyedül, aki velünk van, az Magyarország legnagyobb ellenzéki szövetségébe tartozik és a végén győzni fog” – zárta beszédét.

Karácsony Gergely főpolgármester azt kérte a választóktól, hogy június 9-én támogassák a szabad önkormányzatokat és az európai Magyarországot. A szabad önkormányzatok ma a köztársasági gondolat és az európai Magyarország hídfőállásai, jelentette ki. Őrizzük meg ezeket a hídfőállásokat, építsünk rájuk, hogy a következő években az egész hazánkat vissza tudjuk foglalni, fogalmazott.

 
Dobrev Klára, a DK EP-képviselője (b2) Karácsony Gergely főpolgármester beszédét hallgatja a Demokratikus Koalíció (DK), a Magyar Szocialista Párt (MSZP) és a Párbeszéd-Zöldek közös önkormányzati és európai parlamenti választási kampánynyitó rendezvényén a Budapest Kongresszusi Központban 2024. április 14-én.
Fotó: MTI/Máthé Zoltán
 

Elmondta, Budapest köztársaság és az is marad, a főváros akkor tud fejlődni, ha megőrzik szabadnak és ezt a szabadságot június 9-én megerősítik a választók. Nem fogják engedni, hogy a Fidesz visszaszerezze Budapestet, sem hogyha fehér lovon jön, mint Horthy Miklós, „a bűnös várost megregulázni”, sem akkor, ha trójai falóval küldik azt, „akinek annak idején nem engedték meg, hogy Budapestet szolgálja, most kifejezetten küldik a nyakunkba”, amelynek „nem dőlünk be, ócska trükk”. Kitért arra, hogy a zöldek és a szociáldemokraták egymás legszorosabb szövetségesei, mert mindannyian az igazságosságot szolgálják.

Beszélt arról, hogy büszke az elmúlt ötéves szolgálatra, amit főpolgármesterként egy csapat élén teljesített. "Azt csináljuk, amit mondunk, és azt mondjuk, amit gondolunk"írta le politikájukat, jelezve, borzasztó nehéz volt az elmúlt öt év, de a főváros a válságot úgy élte túl, hogy erősebb közszolgáltatásokkal és megbecsült munkavállalókkal jött ki belőle.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult.