Dömötör Csaba: Az nem kultúra, amit Nagy Ervin bemutatott

  • narancs.hu
  • 2019. december 18.

Belpol

„Szomorú dolog ez” – fogalmaz Facebook-bejegyzésében.

„Szomorú dolog ez. Nagy Ervin a kultúra védelmére hivatkozva képződményezik, pöcegödrözik és mocsoládézik. Azt is mondja, hogy a politika ellen is használhatják majd a »kreatív energiáika«.
Amit bemutatott, az nem kultúra, és nem is kreativitás, hanem szimpla útszéli stílus. Ezt az ellenzéki provokátoroktól megszoktuk, de a művészektől nem ezt reméljük, bármit is gondoljanak az ország dolgairól. Bárcsak a színházi zaklatásokról mondott volna hasonló veretes véleményt. Már csak azért is, mert ha valami árt a magyar kultúrának, akkor az az, ha ezeket eltussolják” – fogalmaz Facebookon Dömötör Csaba államtitkár.

Nagy Ervin az színháztörvényben adott interjút az RTL Klub Házon kívül című műsorának, többek között azt mondta: „Mi csináljuk a munkánkat, és most jön egy ilyen Kocsis Máté-szerű képződmény (...), egy ilyen típusú csávó azért, hogy a főmérnöknek fölfelé nyaljon, emberekről bármit ki mer jelenteni egyfajta politikai szituációban, amitől ő azt gondolja, hogy ebből valamifajta nyeresége lesz."

Nagy Ervin: Nem jó ötlet rálépni a művészek bütykére!

Na de mit szól ehhez a Főmérnök? Az RTL klub Házon kívül című műsora a színháztörvényről készített riportot, amelyben meginterjúvolták Nagy Ervint, a Katona József Színház színészét is - ebből mutattak most be egy rövid részletet. A lentebb látható videóban a színész nem fogja vissza magát Kocsis Mátéval kapcsolatban, aki zaklatószínháznak bélyegezte a Katonát és ezzel indokolta a színházak finanszírozásának átalakítását.

Figyelmébe ajánljuk

Konzultáció kamu adóról, nem kamu adóból

Kibújt a szög a zsákból: a miniszterelnök bevallotta, amit eddig is tudtunk, miszerint a nemzeti konzultáció a Fidesz érdekeit szolgálja, mozgósítani lehet vele. A legújabbat egy senki által nem hitelesített, állítólagos Tisza-adóemelésről szóló sajtpapírra hivatkozva indítják el. 

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.