Donáth Anna: „Katka teljesítményét nem százalékokban mérik”

  • narancs.hu
  • 2024. június 10.

Belpol

A pártelnök beismerte a Momentum vereségét, de azt mondta, eddig minden szituációból felálltak. 

Donáth Anna éjjel egykor szólalt a Momentum eredményváróján, ahol a Telex beszámolója szerint azzal kezdte, hogy felsorolta az önkormányzati választáson elért eredményeket: Zuglóban Rózsa András, Józsefvárosban Pikó András, a Hajdú-Bihar megyei Vámospércsen Kosztin Mihály, a Borsod-Abaúj-Zemplén megyei Bánrévén pedig Kovács József tudott nyerni. Donáth a listához hozzávette a Momentum által támogatott Baranyi Krisztina (IX. kerület), Pintér Bence (Győr) és Tóth Gergely (Keszthely) sikerét is.

Végül rátért az EP-választás eredményére is, erről azt mondta

egyikük sem számított rá, de úgy néz ki, nem érik el az öt százalékot.

A Momentum elnöke megköszönte a rájuk szavazó 120 ezer embernek, hogy az ő értékeikre szavazott.

Donáth szerint a Momentum közösségével történtek már kudarcok, de ezeket sosem próbálták elkenni, minden szituációból felálltak. A győzelem sosem végleges, a vereség sosem végletes – mondta Winston Churchillt idézve, majd a beszéde végén kiemelte Cseh Katalin munkáját: „Katka teljesítményét nem százalékokban mérik, hanem abban a kapcsolati tőkében, hogy az Európai Parlamentben pontosan tudják, mi az a Momentum.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.