Megkönnyíti az egészségügyi időpontfoglalást az EgészségAblak alkalmazás új funkciója, de majdnem félmillió időpont maradt kihasználatlanul az elindítása óta – írja a Belügyminisztérium (BM) vasárnapi közleményében.
Az ingyenesen letölthető EgészségAblak applikáción keresztül július 1-től van lehetőség időpontot foglalni a járóbeteg-szakrendelésekre. Az applikáció fejlesztése révén a felhasználók a lefoglalt időpontokat könnyedén összekapcsolhatják telefonjuk naptárával, ezzel megkönnyítve a mindennapi tervezést és az értesítések személyre szabását.
A rendelkezésre álló statisztikák azonban azt mutatják, hogy az időpontok jelentős része kihasználatlan marad:
az új foglalási lehetőség bevezetése óta, mindössze három és fél hónap alatt csaknem 2 millió 400 ezer időpontfoglalás történt.
Ebből 441 875 alkalommal azonban a páciensek nem jelentek meg a lefoglalt időpontjukban – ezeket más betegek vehették volna igénybe, ha időben értesülnek a szabad helyekről.
Mint a Népszava megjegyzi, a pazarlás oka az lehet, hogy egy-egy beteg a biztonság kedvéért több időpontot is lefoglal, de végül csak az egyiken jelenik meg.
A tárca közleményében hangsúlyozza: a távolmaradások minimalizálása érdekében rendkívül fontos a foglalások lemondása, amennyiben az érintett személy mégsem tud elmenni az időpontra. Az EgészségAblak applikáció erre is lehetőséget biztosít,
a beteg egy gombnyomással lemondhatja az időpontját. Így csökkenthető a fölöslegesen foglalt időpontok száma, és segíthető, hogy más páciensek hozzáférjenek az ellátáshoz.
„Bízunk abban, hogy az új digitális megoldások, az EgészségAblak alkalmazás által kínált lehetőségek, valamint a tudatos hozzáállás hozzájárulhat a gördülékenyebb és hatékonyabb egészségügyi ellátáshoz” – zárul a közlemény.