Egy 2022-ben megszüntetett minisztérium neve alatt adták ki az Air Hungary engedélyét

  • narancs.hu
  • 2025. január 10.

Belpol

A dátummal is voltak problémák a Közlekedési Hatóság listáján.

Nem sikerült problémamentesen rendbe tennie a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztériumnak azt a listát, amellyel megadták az állam által vásárolt tehergépre, a szélestörzsű Airbus A330-asra az üzemben tartási engedélyt (AOC) – írja a 24.hu.

A tárcához tartozó Közlekedési Hatóság január 8-án először jövőbeni, 2025. január 26-ai dátummal tette közzé az üzembentartási engedéllyel rendelkező társaságokat felsoroló dokumentumot, amelyben először tűnt fel a Hungary Airlines Kft. Majd amikor Hadházy Ákos független képviselő a Facebook-oldalán felhívta a figyelmet a furcsaságra, rövid időn belül 2024. december 23-ára változtatták a kiadás időpontját.

A minisztérium a javítás után azt állította, hogy adminisztrációs hiba történt, egyszerűen rossz dátum került a listára.

A lap által megkérdezett repülési szakemberek szerint azonban a karácsonyi időszakra eső, december 23-ai időpont sem életszerű, mert a repülőgép éppen ezen a napon repült először azt követően, hogy novemberben végleg kikerült a korábbi üzemeltető WizzAir flottájából. A nemzetközi üzembentartási engedély megszerzéséhez az új cégnek le kell bonyolítania egy úgynevezett demonstrációs repülést, amely arra szolgál, hogy a társaság bemutassa, hogy a jogi és az üzleti feltételeken túl képes a gyakorlatban is megfelelni a repülési követelményeknek. A Hungary Airlines Kft. első repülése azonban a Flightradar adatai szerint jóval a karácsonyi hivatalzárás után, december 23-án este 18 órakor ért véget, így nehezen elképzelhető, hogy az eredmények ismeretében még aznap kiadták az engedélyt.

Van azonban egy másik probléma is: a tárca a január 8-i eredeti, majd a másnapi javított listát is Ministry for Innovation and Technology logóval adta ki, holott az Innovációs és Technológiai Minisztérium, amelyet Palkovics László vezetett, 2022 májusában, az országgyűlési választás után, az új kormány megalakulásakor megszűnt. A hibás logót pénteken észlelhette a tárca, mert dél körül egy újabb verzióban már saját logóval töltötték fel a AOC engedéllyel rendelkező társaságok listáját.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.