Egy órával is nőhet a menetidő Győr és Budapest közt

  • narancs.hu
  • 2023. szeptember 13.

Belpol

Elkezdték a felújítást azon a vasútvonalon, amely miatt Lázár lefejezte a MÁV-ot.

Felújítják a vasúti pályát szeptember 18-ától a Budapest–Tatabánya–Győr vonalon Biatorbágy és Szárliget között – írja a nyugat.hu a MÁV-ra hivatkozva. 

Ez az a pályaszakasz, amelyen augusztus 24-étől a közlekedés biztonságát veszélyeztető állapotok miatt ideiglenesen 100 kilométer per órás sebességkorlátozást kellett bevezetni.

Ez az ország kirakat-vasútvonala, ahol elvileg 160-nal is mehetnének a vonatok, de a pályahibák miatt erre nem volt már lehetőség. Amikor ez a helyzet nyilvánvalóvá vált, Lázár János építési és közlekedési miniszter és a MÁV vezetése között konfliktus támadt. A vasúttársaság irányítói elmondták, régóta nyilvánvaló volt, milyen állapotban van a pálya, tervezték annak a szakasznak a felújítását, de forráshiány miatt sosem volt rá lehetőség. Lázárnak meg az volt a véleménye, hogy a rávalót most mindenképp elő kell teremteni, mégpedig a MÁV költségvetéséből. Előbb nyilvánosan rápirított a társaság felsővezetőire, aztán több embert leváltott. 

 

A vágányok karbantartása három ütemben zajlik, és eltart decemberig. Az első ütem idejére jelentősen módosul a vonatok közlekedése, ezért a győri fővonalon utazóknak célszerű tájékozódniuk a menetrendről.  Belföldi járatok esetében 20-30 perccel, a nemzetközi vonatok esetében pedig egy órával hosszabb ideig is eltarthat az utazás. Egyes személyvonatok helyett Tatabánya és Biatorbágy között pótlóbuszok fognak közlekedni. 

 

Egy másik forgalmas vasútvonalon, Szeged és Budapest között is komplex pályakarbantartás kezdődött szeptember 11-én, és eltart november közepéig. Emiatt – írja a szeged.hu – minden héten hétfőtől csütörtökig Szeged és Kiskunfélegyháza között pótlóbuszok fognak közlekedni a Napfény Intercityk helyett, és ezek a buszok nem a szegedi nagyállomástól, hanem Szeged-Rókus állomástól indulnak. Kiskunfélegyháza és Budapest között a vonatok közlekedése a megszokott rend szerint zajlik, ahhoz alkalmazkodnak majd a pótlóbuszok. 

A szegedi önkormányzati hírportál cikke emlékeztet, ezt a felújítást régóta tervezték, és hogy a miniszter „üvöltözését” azért sem lehet komolyan venni ebben a témában, mert közben a Magyar Közlöny szerint további kulcsfontosságú vasúti felújításokat, építkezéseket állít le a kormány, honvédelmi célok teljesítésére és a rezsicsökkentés eredményeinek megvédésére hivatkozva. 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.