Egy órával is nőhet a menetidő Győr és Budapest közt

  • narancs.hu
  • 2023. szeptember 13.

Belpol

Elkezdték a felújítást azon a vasútvonalon, amely miatt Lázár lefejezte a MÁV-ot.

Felújítják a vasúti pályát szeptember 18-ától a Budapest–Tatabánya–Győr vonalon Biatorbágy és Szárliget között – írja a nyugat.hu a MÁV-ra hivatkozva. 

Ez az a pályaszakasz, amelyen augusztus 24-étől a közlekedés biztonságát veszélyeztető állapotok miatt ideiglenesen 100 kilométer per órás sebességkorlátozást kellett bevezetni.

Ez az ország kirakat-vasútvonala, ahol elvileg 160-nal is mehetnének a vonatok, de a pályahibák miatt erre nem volt már lehetőség. Amikor ez a helyzet nyilvánvalóvá vált, Lázár János építési és közlekedési miniszter és a MÁV vezetése között konfliktus támadt. A vasúttársaság irányítói elmondták, régóta nyilvánvaló volt, milyen állapotban van a pálya, tervezték annak a szakasznak a felújítását, de forráshiány miatt sosem volt rá lehetőség. Lázárnak meg az volt a véleménye, hogy a rávalót most mindenképp elő kell teremteni, mégpedig a MÁV költségvetéséből. Előbb nyilvánosan rápirított a társaság felsővezetőire, aztán több embert leváltott. 

 

A vágányok karbantartása három ütemben zajlik, és eltart decemberig. Az első ütem idejére jelentősen módosul a vonatok közlekedése, ezért a győri fővonalon utazóknak célszerű tájékozódniuk a menetrendről.  Belföldi járatok esetében 20-30 perccel, a nemzetközi vonatok esetében pedig egy órával hosszabb ideig is eltarthat az utazás. Egyes személyvonatok helyett Tatabánya és Biatorbágy között pótlóbuszok fognak közlekedni. 

 

Egy másik forgalmas vasútvonalon, Szeged és Budapest között is komplex pályakarbantartás kezdődött szeptember 11-én, és eltart november közepéig. Emiatt – írja a szeged.hu – minden héten hétfőtől csütörtökig Szeged és Kiskunfélegyháza között pótlóbuszok fognak közlekedni a Napfény Intercityk helyett, és ezek a buszok nem a szegedi nagyállomástól, hanem Szeged-Rókus állomástól indulnak. Kiskunfélegyháza és Budapest között a vonatok közlekedése a megszokott rend szerint zajlik, ahhoz alkalmazkodnak majd a pótlóbuszok. 

A szegedi önkormányzati hírportál cikke emlékeztet, ezt a felújítást régóta tervezték, és hogy a miniszter „üvöltözését” azért sem lehet komolyan venni ebben a témában, mert közben a Magyar Közlöny szerint további kulcsfontosságú vasúti felújításokat, építkezéseket állít le a kormány, honvédelmi célok teljesítésére és a rezsicsökkentés eredményeinek megvédésére hivatkozva. 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hieronymus Bosch világa

  • - turcsányi -

Michael Connelly nem egy író, inkább egy regénygyár, rosszabb esetben áruvédjegy – az efféle státus persze nem oly ritka zsiráf manapság.

„Rodrigo”

A világ legnagyobb és legrangosabb színházi fesztiválja az avignoni. Jelentős társulatok seregszemléje, illetve már maga a fesztiválmeghívás jelentőssé tesz társulatokat. Aki a hivatalos programban van, az számít valakinek.

Félúton

Egykori nagymenő, aki a csúcsról lepottyanva már csak árnyéka önmagának; féktelen csodagyerek, akinek csak kemény munkára és iránymutatásra van szüksége, hogy azzá a sztárrá váljon, akit a végzete elrendelt neki – a sportfilmek talán legnagyobb kliséi ezek, a Stick pedig épp erre a kettőre épül.

Dinók a budoárban

Ötévesen, egy tollseprűtánccal indult Karácsonyi László (1976) művészi karrierje, diplomáját 2003-ban pedig egy lovagi páncélzatban védte meg. (A páncél maga volt a diplomamunkája.)

Léda a Titanicon

  • Molnár T. Eszter

Ki ne szeretné a Balatont? Főleg, ha csak a szépre emlékszik? Arra, hogy a vonat vidáman, sőt pontosan fut be a hűs állomásra, a papucs nem töri a lábat, a naptej megvéd a leégéstől, és van hely az árnyékban a kempingszéknek és a gumimatracnak.

Angyalszárnycsikorgás

Nagy luxus olyan kis kultúrának, mint a magyar, nem megbecsülni a legjobbjait. Márpedig Halasi Zoltán a kortárs magyar költészet szűk élmezőnyébe tartozik, ám a szakma mintha nem tartaná számon érdemeinek megfelelően, a nagyközönség számára pedig minden bizonnyal ismeretlen.