Felújítják a vasúti pályát szeptember 18-ától a Budapest–Tatabánya–Győr vonalon Biatorbágy és Szárliget között – írja a nyugat.hu a MÁV-ra hivatkozva.
Ez az a pályaszakasz, amelyen augusztus 24-étől a közlekedés biztonságát veszélyeztető állapotok miatt ideiglenesen 100 kilométer per órás sebességkorlátozást kellett bevezetni.
Ez az ország kirakat-vasútvonala, ahol elvileg 160-nal is mehetnének a vonatok, de a pályahibák miatt erre nem volt már lehetőség. Amikor ez a helyzet nyilvánvalóvá vált, Lázár János építési és közlekedési miniszter és a MÁV vezetése között konfliktus támadt. A vasúttársaság irányítói elmondták, régóta nyilvánvaló volt, milyen állapotban van a pálya, tervezték annak a szakasznak a felújítását, de forráshiány miatt sosem volt rá lehetőség. Lázárnak meg az volt a véleménye, hogy a rávalót most mindenképp elő kell teremteni, mégpedig a MÁV költségvetéséből. Előbb nyilvánosan rápirított a társaság felsővezetőire, aztán több embert leváltott.
A vágányok karbantartása három ütemben zajlik, és eltart decemberig. Az első ütem idejére jelentősen módosul a vonatok közlekedése, ezért a győri fővonalon utazóknak célszerű tájékozódniuk a menetrendről. Belföldi járatok esetében 20-30 perccel, a nemzetközi vonatok esetében pedig egy órával hosszabb ideig is eltarthat az utazás. Egyes személyvonatok helyett Tatabánya és Biatorbágy között pótlóbuszok fognak közlekedni.
Egy másik forgalmas vasútvonalon, Szeged és Budapest között is komplex pályakarbantartás kezdődött szeptember 11-én, és eltart november közepéig. Emiatt – írja a szeged.hu – minden héten hétfőtől csütörtökig Szeged és Kiskunfélegyháza között pótlóbuszok fognak közlekedni a Napfény Intercityk helyett, és ezek a buszok nem a szegedi nagyállomástól, hanem Szeged-Rókus állomástól indulnak. Kiskunfélegyháza és Budapest között a vonatok közlekedése a megszokott rend szerint zajlik, ahhoz alkalmazkodnak majd a pótlóbuszok.
A szegedi önkormányzati hírportál cikke emlékeztet, ezt a felújítást régóta tervezték, és hogy a miniszter „üvöltözését” azért sem lehet komolyan venni ebben a témában, mert közben a Magyar Közlöny szerint további kulcsfontosságú vasúti felújításokat, építkezéseket állít le a kormány, honvédelmi célok teljesítésére és a rezsicsökkentés eredményeinek megvédésére hivatkozva.