Csütörtökön folytatódott a bíróságon a Schadl-ügy tárgyalása, amelynek során újabb részletek derültek ki a vízmotorsztoriról. A keddi tárgyalási napon ugyanis kiderült, hogy K. Szabolcs harmadrendű vádlott a 2010-es években elkezdett kifejleszteni egy vízzel hajtott motort, az ügyben a "Gazdi" néven emlegetett R. Róbert is érintett volt, aki 2016 februárjában felvetette, hogy van egy ismerőse, Schadl György, aki szerinte el tudná adni a találmányt. A vád szerint Schadl és Völner Pál egy egymilliárd forintos állami támogatást akartak megszerezni a vízmotor ötletével.
A csütörtöki tárgyalási napon a hvg.hu beszámolója szerint kiderült, még tovább nyúlnak a szálak, Schadl és Völner komolyan lobbiztak a vízmotor ötletével a kormánytagoknál, így például Süli János volt paksi bővítésért felelős miniszternél és a Palkovics László vezette Innovációs és Technológiai Minisztériumban is.
Kovács Pál, Süli volt államtitkára, aki korábbról már ismerte Völnert, azt vallotta, hogy Völner meghívta, nézzék meg a Schadl által neki ajánlott vízzel működő motort, hogy érdemes-e vele foglalkozni. Völner felé korábban már volt, aki jelezte, hogy aggódik, hogy nem fog működni a motor, mire Völner a vádirat szerint azt válaszolta, hogy
miután a pályázatot már megnyerték, senki nem fogja ellenőrizni azt, hogy valójában volt-e a reális esély a pályázatban megjelölt eredmény elérésére vagy sem.
Völner és Schadl a vád szerint Steiner Attilánál, az ITM államtitkáránál próbálták elérni, hogy írjon ki egy pályázatot, amiben ők forrásért tudnak indulni a vízmotorral, egymilliárd forintról lett volna szó, de végül sem Steiner, sem más nem írt ki ilyen pályázatot, így az ügyészség által állított kavarás eredménytelen volt.
Kovács Pál a bíróság előtt azt állította, hogy az a motor, amit ő látott, működőképes volt, és legközelebb már Süli Jánossal együtt mentek megnézni, neki is tetszett a projekt, és ekkor már szóba kerültek a pályázattal kapcsolatos kérdések is, az viszont nem, hogy ezt Süli János Paksért felelős minisztériumán keresztül nyomnák. Kovács a bíróság előtt azt mondta, a vízmotor-projektről beszélt Steiner Attilával is, arról viszont nem tud, hogy Steiner tudott-e már korábban erről, vagy sem.
Kovács Pál azt is mondta, hogy konkrét összegekről ekkor nem is esett szó, Sülivel ők csak véleményezték a vízmotort, ezen kívül Kovács még egyszer találkozott Schadllal, és amikor később Völnernél rákérdezett az ügyre, nem tudott neki érdemi újdonságot mondani.
Schadl és Völner a lehallgatási adatok szerint hosszan beszélgettek a vízmotorról, valamint arról, hogy milyen támogatást lehetne rá szerezni. A hívásaikról készült jegyzőkönyv alapján mind Schadl, mind Völner optimisták voltak a vízmotorral kapcsolatban, egyikük úgy fogalmazott, hogy ha ez bejön, az átrajzolhatná a világtérképet, de miután a támogatást nem kapták meg, arról beszéltek telefonon, hogy
Sülit kell Palkovics László miniszter nyakára küldeni, hogy legyen a pályázatból valami.
Bár Kovács Pál állította, hogy Schadllal 2021-ben találkozott először, csütörtökön Süli János volt minisztert is meghallgatta a bíróság, aki azt mondta, 2018 augusztusában nézték meg a vízmotoros autót. Ez utóbbiről Süli azt vallotta, hogy nem tudja a mai napig sem, hogy igaz volt-e, amit látott, a feltalálóktól nem kapták meg a vízmotor „feketedobozát”, vagyis annak részletes, technikai leírását.
Látta, hogy betöltik a vizet, látta, hogy kijön a hidrogén, látta, hogy megy az autó, de nem tudott arról meggyőződni, hogy valóban vízzel hajtják a motorját.
A korábbi tárgyalási napon az is kiderült, hogy Schadl külföldi küldöttségeknek is mutogatta az autót, ami az egyik bemutatón kigyulladt, és Völner Pál oltotta el egy liter vízzel.