"Jákobozás": Elnézést kért az Echo Tv Jakab Pétertől

  • narancs.hu
  • 2019. február 15.

Belpol

És azt ígérték, hogy nem hívják többet a műsorba a "jákobozókat".

"Kinek és mit akarnak ezzel üzenni a stróman tévé új-kereszténydemokratái, a Fidesz új-polgárai?"-fakadt ki Jakab Péter, jobbikus politikus az Echo TV Keménymag című műsorára, ahol a meghívott szereplők, Megadja Gábor, Ambrózy Áron és Vésey Kovács László Jakab helyett folyamatosan Jákobként emlegették.

Jakab a közösségi oldalán írt az esetről:

"A szám a régi: a Jobbik náci, meg antiszemita, meg ki tudja még micsoda. Ha már feltették a lemezt, hadd kérdezzem meg: Mészáros Lőrinc Echo tévéje miért nevezi Jakab Pétert JÁKOB Péternek? Mi a cél? Mi a szándék? Kinek és mit akarnak ezzel üzenni a stróman tévé új-kereszténydemokratái, a Fidesz új-polgárai? Az Auswitzban megölt dédapám miatt változtatták meg a fideszesek önkényesen a nevemet vagy ez olyan általános dolog a „polgári” oldalon?"

Jakab azt is kiemelte, hogy ráadásul mindez abban a televízióban történt, amelyet az Orbán-kormány nívódíjjal tüntetett ki: "mondván, csak a nagy hozzáadott értékű, szellemi újdonságot tartalmazó szolgáltatások révén van remény arra, hogy Magyarország erős országgá váljon."

Az esetről a Magyar Hang megkérdezte az Echo TV-t. Az esetre reagálva a csatorna közleményt adott ki, miszerint:

"Az ECHO TV 2019. január 1-i Keménymag című véleményműsorában vállalhatatlan kijelentések hangzottak el Jakab Péter jobbikos országgyűlési képviselő személyével kapcsolatban. Az ECHO TV Zrt. elnézést kér a politikustól és a nézőktől, és a továbbiakban eltekint a műsorban eddig szereplő vendégek meghívásától."



 

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.