Exkluzív interjú Tarsoly Csabával a csütörtöki Magyar Narancsban!

  • Keller-Alánt Ákos
  • 2016. november 23.

Belpol

A Quaestor-ügy a bedőléstől a hátbatámadásokon és iratmegsemmisítéseken át a bíróságig. Csak győzzék megemészteni!

Heti címlapsztorink egy hosszú interjú az előzetes letartóztatásban várakozó Tarsoly Csabával, a Quaestor-ügy elsőrendű vádlottjával. A Fővárosi Főügyészség eleinte nem engedélyezte, hogy Tarsoly nyilatkozzon a Magyar Narancsnak: lapunknak bírósághoz kellett fordulnia azért, hogy Tarsoly – a letartóztatása óta először – beszélhessen a nyilvánossághoz.

Tarsoly idén ősszel a bíróságon

Tarsoly idén ősszel a bíróságon

Fotó: MTI

A Quaestor-csoport tulajdonosa a Narancsnak elmondta, hogy mi történt a Buda-Cash csődje után, így azt is, hogy miként ajánlotta fel a segítségét a bajba jutott brókerházaknak és a felügyeletnek. Tarsoly beszélt a Quaestor felfüggesztése előtti és utáni napokról, iratmegsemmisítésekről és a könyvelésben nem szereplő házipénztárról, melyből a vád szerint több mint egymilliárd forint tűnt el.

Szokatlan őszinteséggel vallott politikusokról is: egyebek mellett hátbatámadás, be nem váltott ígéretek a „megfelelő helyekről” és kettős mércével dolgozó felügyelet kerül szóba az interjúban. Tarsoly szerint ő egy koncepciós per áldozata, melynek célja, hogy a Quaestor 100 milliárd forintot érő, megmaradt vagyonát bizonyos körök széthordhassák.

Részletek a csütörtökön megjelenő Magyar Narancsban!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.