Egy Facebook-komment miatt rúgták ki Lattmann Tamást a Nemzeti Közszolgálati Egyetemről

  • narancs.hu
  • 2019. december 7.

Belpol

Az indoklás szerint az oktató az Alapjogokért Központ elemzőjére tett szexista kijelentést.

A Nemzeti Közszolgálati Egyetemen lezárult a vizsgálat, amely az intézmény egyik oktatójának, Dr. Lattmann Tamásnak a közelmúltban a közösségi médiában tett, és nagy sajtónyilvánosságot kapott bejegyzéseivel kapcsolatban indult – jelentette be közleményében a Nemzeti Közszolgálati Egyetem.

A vizsgálat megállapította, hogy ezek a bejegyzések és az általuk közvetített nézetek nem egyeztethetők össze a Nemzeti Közszolgálati Egyetem által képviselt, az emberi méltósághoz való jogot és a nemek közötti egyenjogúságot tiszteletben tartó értékrenddel. Dr. Lattmann Tamás megnyilvánulása egyetemi polgárhoz méltatlan és elfogadhatatlan, ezért az intézmény vezetése az egyetemi docens közalkalmazotti jogviszonyát a mai napon megszüntette – közölte az intézmény.

Bár azt a közlemény nem részletezi, az NKE vizsgálata nagy valószínűség szerint egy komment miatt indult, melyet Lattmann Tamás a józsefvárosi polgármester, Pikó András posztja alá írt.

Ebben Pikó Párkányi Esztertől, a Fidelitas volt szóvivőjétől és az Alapjogokért Központ elemzőjétől szeretett volna politikai elemzést látni a józsefvárosi választási eredményről, miután Párkányi korábban a józsefvárosi lapban úgy nyilatkozott, hogy Sára Botond volt polgármesterre kétszer annyian szavaznának, mint a közös ellenzéki jelöltre.

E poszt alá Lattmann Tamás azt írta: „Az Alapjogokért Központ az a hely, ahol még az alapszakos diplomájukat sem megszerzett elemzők osztják az okosságot a propagandamédiában. Igaz, legalább csinosak. Vajon milyen funkcióik vannak még?”

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.