Felfüggesztett börtönbüntetésre ítélte a bíróság gyermekpornográfia miatt a volt perui magyar nagykövetet

  • narancs.hu
  • 2020. május 13.

Belpol

Kaleta hivatali laptopján 19 ezer gyermekpornográf fotót találtak.

Egy év, két és fél évre felfüggesztett börtönbüntetésre, valamint több mint félmilliós pénzbüntetésre ítélte gyermekpornográfia miatt Kaleta Gábor volt perui magyar nagykövetet a napokban a Budai Központi Kerületi Bíróság (BKKB) – tudta meg a Pesti Srácok.

A lap hozzáteszi, az ügyben tárgyalást nem tartottak, a bíróság iratokból hozta meg a büntetővégzést, amely nem jogerős, hiszen mind a vádhatóság, mind a védelem kérheti a tárgyalás megtartását.

Ahogy arról mi is beszámoltunk az Index nyomán, a perui magyar nagykövetet 2019 tavaszán gyermekpornográfiával gyanúsították meg és úgy hozták a magyar hatóság emberei Peruból Magyarországra, hogy az ügy nem került nyilvánosságra. Sem Kaleta visszahívását, sem a menesztésének okát a Külgazdasági-és Külügyminisztérium nem indokolta meg a nyilvánosság előtt, mindössze a Magyar Közlönyben jelent meg tavaly áprilisában a felmentéséről szóló tájékoztató, aminek közzétételére amúgy törvény kötelezte az illetékeseket.

Majd az is kiderült, hogy hosszú ideje figyelte már Kaleta Gábort egy amerikai kiberbűnözésre szakosodó szerv, a volt nagykövet egy nemzetközi pedofilhálózat felderítése során került az amerikaiak látóterébe. Az amerikai szerv ráadásul már 2019 tavaszán értesítette a magyar polgári titkosszolgálatot, az Információs Hivatalt a titkos megfigyelés eredményéről. Az ügyet a nyomozás érdekeire való tekintettel, amerikai kérésre nem hozták nyilvánosságra.

A Fővárosi Főügyészség még 2019 novemberében emelt vádat a volt diplomata ellen. Kaleta hivatali laptopján 19 ezer gyermekpornográf fotót találtak.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.