Gulyás Gergely szerint mindenkinek el kell ismernie: csak a Fidesznek köszönhető, hogy Magyarország szembeszállt a bevándorlással

  • MTI
  • narancs.hu
  • 2019. május 19.

Belpol

Hát, ki másnak?!

Az európai parlamenti választásnak korábban soha nem volt még ilyen nagy tétje – mondta Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter a Kossuth Rádió Vasárnapi újság című műsorában nyilatkozva.

Kiemelte, Európának a migráció ügyében kell véleményt mondania, amire 2015, a migrációs válság kezdete óta nem volt lehetőségük.

Elmondása szerint Európa semmit nem tudott profitálni a bevándorlásból, viszont olyan párhuzamos társadalmak, valamint feszültségek keletkeztek, amelyeket jobb elkerülni.

Gulyás úgy fogalmazott, a bevándorlás kérdésében csak egyszer lehet hibázni, szerinte ezért is nagyon félelmetes és ijesztő, hogy az ellenzéki pártok – beleértve az összes baloldali pártot – Timmermans látogatásával kapcsolatban egyértelművé teszik: ők a bevándorláspárti Európa mögött állnak.

A miniszter úgy látja, vannak országok Nyugat-Európában, amelyek odáig jutottak, hogy a migrációs háttérrel rendelkező polgárok aránya meghaladja a 20 százalékot.

Gulyás Németországot is ezek közé az országok közé sorolta, hangsúlyozta, ezek az országok kénytelenek valamilyen ideológiát gyártani a jelenlegi helyzetükhöz, noha biztosan látható, hogy a bevándorlás biztonsági kockázatot jelent Európának – felemlegetve azokat a terrorcselekményeket, amelyeket bevándorló háttérrel rendelkező személyek követtek el a kontinensen.

A Fidesz alelnöke kiemelte, ha a kormánypártokkal nem szimpatizáló szavazók a szívükre teszik a kezüket, akkor egyértelműen el kell ismerjék: csakis a jobbközép polgári kormánynak köszönhető, hogy Magyarország az első pillanattól szembeszállt a bevándorlással.

Gulyás szerint persze az európai politikában senki nem képviseli hitelesebben, hogy a bevándorlást meg kell állítani, mint a magyar kormány és miniszterelnök.

Figyelmébe ajánljuk

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.