Hadházy kiderítette, honnan volt pénz a Puskás Stadion kétperces imázsfilmjére

  • narancs.hu
  • 2019. november 15.

Belpol

Amiben Orbán Viktor a Várból egyenesen a stadionba rúgja a labdát.

"A mai nap, úgy látszik, az új Puskás Stadionról fog szólni. Talán mindenki látta már a miniszterelnök oldalára feltöltött imázsvideót, amelyben maga Orbán rúgja be a labdát az új arénába. Van, akinek tetszik, van, akinek nem, de az biztos, hogy nem volt ingyen" - írja Hadházy Ákos a Facebook-oldalán.

Ha valaki még nem látta a videót, itt nézheti meg.

Bravúros passz a Puskás Stadion imázsfilmjében: Orbán labdája a Várból egészen a stadionig száguld

Focizik az egész ország a fókától Orbán Viktorig. Hálószaggató imázsfilmmel kezdte a mai napot a miniszterelnök: Orbán Viktor a Facebbok-oldalán osztotta meg a Puskás Stadion mai avatómeccse előtt az alig kétperces videót, amihez csupán annyi megjegyzést fűzött, hogy "Hajrá, magyarok!"

Hadházy kikutatta, vajon mennyibe kerülhetett az imázsvideó elkészítése és ki állhat mögötte. Nem meglepő módon egy NER-hez közeli vállalkozóról van szó.

"Tavaly már elkölthettek 60 milliót erre a célra a kormánykedvenc Balásy Gyula cégei, de ezt megfejelték 2021-ig még 700 millióval (a Déli Városkapu népszerűsítése is benne van, ami az atlétikai stadiont és a kapcsolódó beruházásokat jelenti)! Így működik a propaganda: állami pénzből népszerűsítik az adófizetők 200 milliárd forintjából épült, de a kormányfő legközelebbi barátainak zsebét gazdagító monstrumot."

A 24.hu megjegyzi, Balásy Gyula cégeinek, a New Land Media Kft.-nek és a Lounge Design Kft.-nek januárban és áprilisban összesen 20, júliusban  csaknem 2, szeptemberben pedig 3,5 milliárd forintos megbízást adott kommunikációs feladatokra a Rogán Antal alatt működő Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH). Novemberben pedig egy újabb, 2,9 milliárd forintos megbízást nyertek el.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.