Hadházy szerint az, aki nem érti, a Borkai-botrány után hogyan nyerhetett fölényesen a Fidesz Győrben, az semmit sem ért

  • narancs.hu
  • 2020. január 27.

Belpol

A politikus a propaganda hatására figyelmeztet, valamint óva inti az ellenzéket az elkényelmesedéstől.

Hadházy Ákos a Fidesz vasárnapi győri győzelme után úgy értékelte a kialakult politikai helyzetet, hogy Dézsi Csaba András 50 százalék fölötti győzelme okán nem lehet – ahogy a politikus fogalmaz – rákenni a vereséget "az ilyen-olyan okból elinduló, „futottak még” jelöltekre".

Hadházy szerint "érdemes inkább egy kicsit elgondolkozni, hogyan lehetséges, hogy Borkai Zsolt dicstelen szereplése és bukása után még mindig megingathatatlan a Fidesz Győrben".

Kínál is néhány gondolatot friss Facebook posztjában.

Úgy érzi, megvalósult az, amitől október 13. óta tartani lehetett. "Az ellenzékben hátradőltünk és azt gondoljuk, 2022 már megvan, pusztán azért, mert Budapesten és pár nagyvárosban nyertünk. A valóság ezzel szemben az, hogy a magyar lakosság 2/3-a továbbra is fideszes városvezetés alatt maradt, és az ellenzéki vezetésű kerületekben, városokban is a kormánynak van nagyobb befolyása a történésekre, hiszen a kormány folyamatosan szűkíti a helyi testületek hatásköreit és mozgásterét. És akkor még nem beszéltünk az olyan intézményekről, mint az ügyészség, az ÁSZ, a NAIH vagy az MTVA – ezek lojális vezetői ugyanúgy a helyükön maradtak."

Hadházy szerint az, aki nem érti, a Borkai-botrány után hogyan nyerhet egy városban a Fidesz 55 százalékkal, az semmit sem ért. Mert addig, "amíg pl. a propagandagépezetet nem állítjuk meg, ez a baleset bármikor megtörténhet." A független politikus gondolatmenetében emlékeztet, hogy "a Fidesz abban a helyzetben van, hogy emberek milliói számára bármit ki tud magyarázni, mert emberek millióinak agyát moshatja a kézivezérelt propagandával".

A jövőre nézve pedig azt tudatosítja, hogy az ellenzéknek az a dolga hogy 2022-ig megtalálja azokat az embereket, akik dolgoznak a majdani kampányban, hogy aztán azt okosan meg is szervezze.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Vezető és Megvezető

Ha valaki megnézi a korabeli filmhíradókat, azt látja, hogy Hitlerért rajongtak a németek. És nem csak a németek. A múlt század harmincas éveinek a gazdasági válságból éppen csak kilábaló Európájában (korántsem csak térségünkben) sokan szerettek volna egy erőt felmutatni képes vezetőt.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.

Próbaidő

Az eredetileg 2010-es kötet az első, amelyet a szerző halála óta kézbe vehettünk, immár egy lezárt, befejezett életmű felől olvasva. A mű megjelenésével a magyar nyelvű regénysorozat csaknem teljessé vált. Címe, története, egész miliője, bár az újrakezdés, újrakapcsolódás kérdéskörét járja körül.