Hatalmas veszteséget termel az állami tulajdonban lévő kóserfarm, mégsem zárják be

  • narancs.hu
  • 2023. augusztus 8.

Belpol

Nem igazán érthető a működése. Volt olyan év, hogy az Agro Rehab 70 milliós bevétel mellett mínusz 900 milliós üzemi eredményt csinált.

2018 óta 3,2 milliárd forint veszteség keletkezett a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő tulajdonában álló Agro Rehab Kft-nél, ám ennek ellenére nem zárják be, hanem adófizetői pénzen finanszírozzák

írja a 24.hu. A kóser brokkoli és karfiol termesztésére szakosodott céget 2014-ben alapították, 2019-től már közvetlen állami tulajdonba került. Ettől kezdve 2023-ig a tulajdonosi joggyakorló kormánybiztosként Seszták Miklós volt, majd tavalytól újra az MNV, amely a Nagy Márton vezette Gazdaságfejlesztési Minisztérium felügyelete alá tartozik jelenleg.

A kisvárdai cég

  • tavaly 62 millió forint bevétel mellett mínusz 721 milliós üzemi eredményt értek el. Ez tizenkétszeres veszteség, ami ráadásul nem egy kiugróan negatív érték, mert volt a cégnél ennél magasabb arány is.
  • 2019-ben 70 milliós bevétel mellett mínusz 900 milliós üzemi eredményt hoztak össze,
  • 2018-ban 42 millió bevétel mellé 615 milliós veszteség párosult.

Eszerint az Agro Rehab egy évtizede hol 15-szörös, máskor 12-szeres veszteséget termel.

A lap azt írja, hogy a cég körül feltűnt a hazai zsidó közélet ismert, az EMIH-hez (Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség) köthető alakja is. A jelentős politikai beágyazottsággal rendelkező Szabó György – volt fideszes képviselő, jelenleg Magyarországi Zsidó Örökség Közalapítvány (Mazsök) elnöke – 2014-től 2020-ig volt az Agro Rehab ügyvezetője, de Megyeri András Jonatán is dolgozott a cégnek.

A cég ügyvezetője nem kívánt nyilatkozni a lapnak, nem mondta meg, mi az oka a folyamatos veszteségnek, ahogy azt sem, mi lesz a cég sorsa a közeljövőben. Nem árult el sokat a lapnak Szabó György, ahogy az MNV, a Gazdaságfejlesztési Minisztérium, Nagy Márton és Seszták Miklós sem. A Köves Slomó-féle EMIH reagált: azt írták a hírportálnak, hogy nem voltak üzleti kapcsolataik az Agro Rehabbal.

(Címlapképünk illusztráció)

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.

A belülről bomlasztók

Fideszes alkalmazottak sopánkodnak, hogy ejnye, ejnye, nem vigyáz a Tisza Párt a szimpatizánsai adataira! A mostani adatszivárgási botrányt alaposan felhabosítva tálalja a kormánypárti közeg, a Tisza cáfol, hogy valóban kerültek ki valós adatok, de azokat más módon is beszerezhették fideszes körök.

„Idő és hely hoz létre igazi közösséget”

A Freeszfe elnökeként teljesen az egyesület körüli teendők kötötték le a figyelmét, mostantól pedig a FREEDOM, az új otthonuk szellemiségének kialakítása a cél. Arról kérdeztük, mit terveznek az épülettel, mit jelent a szabadság, és egyáltalán, milyen iskola lesz itt.

A Bolsonaro-végjáték

Szeptember 11-én a brazil szövetségi legfelsőbb bíróság, a Supremo Tribunal Federal (STF) bűnösnek mondta ki a demokratikus rend elleni szövetkezésben és 27 év és 3 hónap szabadságvesztésre ítélte Jair Messias Bolsonarót, Brazília volt elnökét, aki 2019 és 2022 között töltötte be ezt a posztot.