Hatszor kell átszállni annak, aki vonattal akarja megtenni a Budapest-Csorna-Szombathely utat

  • narancs.hu
  • 2023. október 2.

Belpol

Totális káosz alakult ki a MÁV-nál a pályafelújítások miatt. A vállalat azt magyarázza, most nem volt idő a vágányzárak összehangolására.

Egymással össze nem hangolt pályafelújításokba kezdett a MÁV és a Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt., ami miatt egyes esetekben hatszor (!), azaz 6 alkalommal is át kell szállniuk az utasoknak, a felújítások várhatóan december közepéig tartanak

írja a Népszava.

A lap szerint a Szombathely-Csorna-Budapest vonal első szakaszán Szombathelytől Csornáig azért kell az utasoknak buszra ülniük, mert szeptember 29-től felújításba kezdett a vonalért felelős Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) Zrt. Csornán aztán buszról vonatra váltanak az utasok, de csak Tatabányáig mehetnek kötött pályán. Innentől ismét buszra kell szállni, mivel a MÁV szeptember közepétől kezdte meg a Budapest-Tatabánya-Győr vasútvonal Biatorbágy és Szárliget közötti, nagyon rossz állapotú szakaszának felújítását. A Szombathely és Budapest közötti vonal elején és végén lévő két szakasz felújítása pedig egyszerre zajlik.

Arra a kérdésre, hogy miért nem hangolta össze a két vasúttársaság a vágányzárakat a GYSEV azt válaszolta a lapnak, hogy nem volt más választásuk, mert a szombathelyi állomás páros állomásfejének állapota és a 2023-2024-es menetrend betartása feltétlenül szükségessé teszi az átépítést, a cég pedig azt állítja, hogy a MÁV régóta tudta, hogy mikorra tervezi a GYSEV az őt érintő munkálatokat.

A menetrendszerűség mihamarabbi visszaállítása csak a vágányok felújításával valósítható meg, ezért a lehető leghamarabb el kellett kezdeni a munkálatokat.

A szokásos tervezési gyakorlattól eltérően, most nem volt idő a vágányzárak összehangolására, azonban a vonatok közlekedése során igyekszünk olyan megoldásokat találni, melyek az utazók számára a lehető legkisebb kellemetlenséget okozzák"

– írta a MÁV az újság megkeresésére. Végülis csekély kellemetlenségnek számíthat egy út alkalmával akár hatszor is átszállni. Csak az a kérdés, kinek.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Eldobott aggyal

  • - ts -

A kortárs nagypolitika, adott esetben a kormányzás sűrű kulisszái mögött játszódó filmek, tévésorozatok döntő többsége olyan, mint a sci-fi, dolgozzék bármennyi és bármilyen hiteles forrásból.

Nemes vadak

Jason Momoa és Thomas Pa‘a Sibbett szerelemprojektje a négy hawaii királyság (O‘ahu, Maui, Kaua‘i és Hawai‘i) egyesítését énekli meg a 18. században.

Kezdjetek el élni

A művészetben az aktív eutanázia (asszisztált öngyilkosság) témaköre esetében ritkán sikerül túljutni egyfajta ájtatosságon és a szokványos „megteszem – ne tedd meg” dramaturgián.

A tudat paradoxona

  • Domsa Zsófia

Egy újabb dózis a sorozat eddigi függőinek. Ráadásul bőven lesz még utánpótlás, mivel egyelőre nem úgy tűnik, mintha a tucatnyi egymással érintőlegesen találkozó, egymást kiegészítő vagy egymásnak éppen ellentmondó történetből álló regényfolyam a végéhez közelítene: Norvégiában idén ősszel az eredetileg ötrészesre tervezett sorozat hatodik kötete jelenik meg.