Hende Csaba nem érzi úgy, hogy bántóan fogalmazott a családi pótlék emelése kapcsán

  • narancs.hu
  • 2024. április 14.

Belpol

Aki nem dolgozik, az ne is egyék – ezzel utasította vissza a módosító javaslatot. Mint mondta, Szent Pálnak a thesszalonikieknek írt levelére utalt. 

Nem gondolja azt Hende Csaba, az Országgyűlés törvényalkotási bizottságának kormánypárti elnöke, hogy bárkit is megsértett volna a testület április 4-i ülésén. Ekkor volt téma az LMP kezdeményezésére a családi pótlék emelése, annak összege ugyanis 2008 óta változatlan, miközben a vásárlóértéke hatalmasat csökkent – írja a 444.hu.

Mint arról lapunk is beszámolt, a pénteken kikerült jegyzőkönyv szerint Hende így érvel a családi pótlék emelése ellen:

„Nem akarok ennek most a részleteibe belemenni, de teljesen világos, hogy amikor 4 millió 700 ezer a foglalkoztatottak száma, történelmi csúcsponton vagyunk, amikor munkaerőhiány van az ország szinte minden területén, szinte minden ágazatban (…). Akkor tehát természetesen mindenkinek módja van, aki dolgozni akar, hogy dolgozzon, és el is várható mindenkitől, hogy dolgozzon, mert aki nem dolgozik, az ne is egyék.”

A vitáról beszámoló RTL szombaton megszólaltatta Hende Csabát. A bizottsági elnök a fenti érveket megismételve azt közölte, hogy az elmúlt évek gazdaságpolitikájának az eredménye, hogy ilyen sokan dolgoznak. Éppen emiatt lett a családtámogatás alapja a munkához kötött adókedvezmény.

Hende szerint Magyarországon csak az nem dolgozik, aki nem akar dolgozni, és az ne is egyék. Ezzel ő állítása szerint Szent Pálnak a thesszalonikieknek írt levelére utalt. A politikus azt is mondta, hogy az állam kiemelkedően sokat költ családtámogatásra, a családi pótlék emelése viszont együtt kellene járjon a családi adókedvezmény csökkentésével.

Egyébként éppen a KSH március végén publikált adatai mutatnak kettősséget a magyar munkaerőpiacról. Miközben a foglalkoztatottság újra emelkedni tudott, addig a munkanélküliség nem csökkent, azaz több éves csúcson ragadt februárban.

A családi pótlék beragadt összege egy gyerek után 12 200, két gyerek után gyerekenként 13 300, míg három gyerektől gyerekenként 16 000 forint (ha egyedülálló a szülő, akkor 1000-1500 forinttal több), míg a gyes összege 28 500 forint.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.