Hiába kérik tesztelésüket a BKV-sofőrök

Belpol

A hazai és nemzetközi ajánlásokat figyelembe véve a közlekedési vállalat nem teljesíti a járművezetők tesztelési kérését. Miután a BKV nem engedte, védelmük érdekében a sofőrök önhatalmúlag választják le az utasoktól az első üléseket.

 

Azt kéri a BKV sofőrjeinek egy részét képviselő Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezete (BTDSZ) Karácsony Gergely főpolgármestertől, hogy önkéntes alapon teszteljék a járművezetőket. "Nekik is van családjuk, ők is ki vannak téve a fertőzésveszélynek" – indokolta kezdeményezésük lapunknak Szabó István, a BTDSZ elnöke.

A BKV nem fogadta lelkesen a kérést. Mint megkeresésünkre közölték, jelenleg nem végeztetnek koronavírus tesztet. A társaság folyamatosan nyomon követi más cégek gyakorlatát, a magyar és nemzetközi ajánlásokat, ezek figyelembevételével alakítja ki mindenkori gyakorlatát. Amibe jelenleg nem fér bele a sofőrök tesztelése.

Rákérdeztünk a BTDSZ hetekkel korábbi kérésére is, hogy a járműveken függesszék fel az első ajtós felszállást, a sofőrfülkét kordonnal válasszák le az utastérről. A BKV azt közölte, folyamatosan napirenden tartják a kérést, de a végső szót a szolgáltatásait megrendelő Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hozza – hárította el hatáskör hiányában a választ a BKV. Ez a megjegyzés azonban változást mutat a BKV két héttel korábbi álláspontjához képest, akkor még napirenden sem volt, hogy esetleg teljesítsék.

"A vezetőfülke környezetének teljes leválasztása a pandémia őszi időszakában a járműveinken elkerülendő zsúfoltság miatt nem támogatott"

– tudatta a BKV és a BKK november 18-án.

Akkor a BKV a hatékony védekezést a járműveken elhelyezett tájékoztató matricákban látta, amelyeken felhívják az utasok figyelmét, hogy a kevésbé forgalmas időszakban hagyják el a vezetőfülke környékét. Ez ugyanakkor nem nyugtatta meg a sofőröket, akik közül többen a padlóról a vezetőfülkére ragasztották át a matricákat, illetve szalaggal zárták el az első két sor üléseit. Információink szerint a sofőrök magánakciója felháborodást okozott a cégnél, mindkét engedély nélküli óvintézkedést megtiltották a járművezetőknek.

A BTDSZ a debreceni, kecskeméti közlekedési cégek gyakorlatát követné, ahol felfüggesztették az első ajtós felszálást, az utasteret pedig leválasztották a vezetőfülke környékéről. A BKV ezzel szemben azon az állásponton van, hogy a kötelező maszkviselés és az autóbuszok vezetőfülkéjét az utastértől elválasztó plexifal megfelelő védelmet jelent a járművezetők számára. A társaság azt írta a Narancs.hu-nak, hogy a sofőröket képviselő szakszervezetekkel az ezzel kapcsolatos tárgyalásokat megnyugtatóan lezárták

A BTDSZ elnöke viszont kérdésünkre cáfolta ezt; úgy fogalmazott, a BKV vezetésétől kapott írásbeli tájékoztatás alapján nem tudja sem megnyugtatónak, sem lezártnak tekinteni az egyeztetéseket. A BKV a kötelező hőmérőzésről szóló javaslatukról ugyanis még nem tudott dönteni, arra hivatkozva, hogy az adatvédelmi biztos állásfoglalására vár. A szakszervezeti vezető további egyeztetéseket tart szükségesnek.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.