Hogyan védené meg a Tisza a gyerekeket? A források emelése mellett a képzésen is változtatnának

Belpol

A párt megtartotta első gyermekvédelmi konferenciáját, melyet belengett a kegyelmi botrány szelleme. A kormány a gyermekvédelemre hivatkozva a nyilvánosságban kizárólag az LMBTQ-emberek vegzálásával van elfoglalva, a valóságban rengeteg probléma megoldása várat magára. 

Miközben a magyar kormány a gyermekvédelemre hivatkozva megpróbálta ellehetetleníteni a harmincadik Pride-felvonulást, majd a friss rendőrségi közlemény szerint a tiltás ellenére mégsem bírságolják meg a résztvevőket, a Tisza Párt hétfőn megtartotta első gyermekvédelmi konferenciáját Budapesten. A rendezvényt, amely Bódis Kriszta, a párt társadalompolitikai szakpolitikusának koordinálása mellett zajlott le, nagy médiaérdeklődés övezte. 

Az olaszországi nyaralásából visszatérő Magyar Péter nyitóbeszédében azt mondta, szülőként az egyik legszebb élmény, amikor szemlélheti a gyerekeit, ahogy belefeledkeznek a játékba, a nevelést pedig nem lehet másképpen, csak száz százalékos odaadással, figyelemmel művelni. Mint fogalmazott, ahhoz, hogy egy gyermeknek valódi gyerekkora legyen, és ne nőjön fel idő előtt, rengeteg mindennek kell jól működnie: megfelelő társadalomra, gazdaságra, szociális intézményekre, közszolgáltatásokra, és nem utolsó sorban a legszűkebb környezetre, a családra van szükség. Állítása szerint a Tisza ilyen Magyarországot épít.

Mint folytatta, egy ország ereje abban mutatkozik meg, hogy hogyan bánik a leginkább kiszolgáltatotabbakkal, a gyengékkel, a nehezebb sorsú honfitársakkal. A változás elkezdéséhez nem kellenek milliárdok, elég jó példát mutatni, tisztességesnek lenni, a konfliktusokat megbeszélés útján kezelni, tanulni a saját hibákból.

Átterelte a szót a kormányra: szerinte tűrhetetlen, hogy a gyerekek háborús plakátokkal elborított utcákon járnak óvodába, iskolába. Csökken a gyermek háziorvosok száma, a településeink több, mint felében, nincs ellátás. 28 éve a gyermekvédelmi rendszer tűzoltásra rendelkezett be, az intézményeket, szakemberállományt nem fejlesztették. A legfőbb közjogi méltóság pedig gyermekmegrontók megsegítésére kapható – utalt ezzel a Novák Katalin és a volt felesége, Varga Judit lemondásával járó kegyelmi ügyre.

A gyermek nem jogszabály, paragrafus, adat, hanem dicséretre, biztonságra, figyelemre vágyó lény – fogalmazott. A kormány egy kisvárosnyi gyerekről mond le, nem akarja őket megóvni a szerhasználó, abuzív szülőktől, a mélyszegénységtől. Konkrét intézkedéseket is megfogalmazott: mint állította,

  • a Tisza-kormány 25 százalékkal megemelné a gyermekvédelmi ellátásban dolgozók fizetését, 
  • plusz 20 százalék működési forrást biztosítana,
  • elvégezné a szükséges intézményi felújításokat,
  • a gyermekvédelmi költségvetést felülről nyitva hagynák,
  • továbbá nyilvánosságra hoznák a kegyelmi ügy adatait.

 
Magyar Péter beszédet mond a Tisza Párt gyermekvédelmi konferenciáján
Fotó: Tisza Párt

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.

Az elfogadás

Az ember nem a haláltól fél, inkább a szenvedéstől; nem az élet végességétől, hanem az emberi minőség (képességek és készségek, de leginkább az öntudat) leépülésétől. Nincs annál sokkolóbb, nehezebben feldolgozható élmény, mint amikor az ember azt az ént, éntudatot veszíti el, amellyel korábban azonosult.