Idén szeptembertől évente pontozzák a pedagógusok teljesítményét

  • narancs.hu
  • 2024. április 5.

Belpol

Minden tanárt a saját főnöke értékel majd, de a szülők és a tanulók véleményét is kikérhetik.

Személyre szabott éves teljesítménycélok, valamint „a feladatellátás egyes összetevőit megjelenítő egységes értékelési szempontok” alapján a 2024/2025-ös tanévtől indul a pedagógusok értékelése – derül ki egy csütörtök este megjelent belügyminiszteri rendeletből, amit a hvg.hu vett észre.

Minden tanárt a saját főnöke értékel majd: az összesen 100 pontból vezetőknél négy személyre szabott cél teljesítéséért egyenként 10-et, összesen tehát 40-et lehet kapni, nem vezető beosztásúaknál pedig három ilyen cél elérése 24 pontot érhet. Kiemelkedő teljesítményűnek azt minősítik, akinek pontszáma az elérhető pontszám legalább 80 százaléka, átlagos teljesítményű az, akinek pontszáma ennél kisebb, de az elérhető pontszám legalább 50 százaléka, továbbá „fejlesztendő teljesítményszintű” az, akinek eredménye az elérhető pontszám 50 százaléka alatti.

A személyes célkitűzéseket az érintett „véleményének mérlegelésével” kell meghatározni.

A teljesítmények értékelését június 30-ig, óvodában augusztus 15-ig kell elvégezni, a vezető a beszélgetés után a teljesítményszintek szerint besorolja az értékelendő dolgozókat – ehhez kikérheti a szülők és a tanulók véleményét, bár ennek formájáról nem szól a rendelet –, és „dönt az illetmény-eltérítésről”, vagyis a bért emelheti vagy csökkentheti.

A nem vezető pedagógusoknál a közös értékelési szempontok és pontszámaik:

  • Pedagógiai munka minősége, eredményessége (28 pont)
  • Feladatvállalás mennyiségi mutatói (12 pont)
  • Munkavégzés megbízhatósága, határidők betartása (8 pont)
  • Kommunikáció, együttműködés (6 pont)
  • Tehetséggondozás, felzárkóztatás (8 pont)
  • Motiváció, elkötelezettség, etikus magatartás (6 pont)
  • Egyedi intézményi értékelési szempont (8 pont)

Míg a vezetőké a négy egyéni célon kívül:

  • Intézményi feladatellátás eredményessége (10 pont)
  • Erőforrásokkal való gazdálkodás (10 pont)
  • Stratégiai szemlélet (10 pont)
  • Vezetői kommunikáció és irányítás (10 pont)
  • Külső kapcsolatok (10 pont)
  • Motiváció, elkötelezettség, etikus magatartás (5 pont)
  • Fenntartó által meghatározott, az adott intézmény sajátos helyzetét tükröző értékelési szempont (5 pont)

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.