Ilyen volt a fiatal Vida Ildikó, amikor megismerkedett a fiatal Simicska Lajossal

  • narancs.hu
  • 2014. november 12.

Belpol

A csütörtökön megjelenő Magyar Narancsban portrét olvashatnak Vida Ildikó eddigi munkásságáról. Ebből adunk egy kis ízelítőt: ebben a korai évekről derülnek ki alapvető dolgok.

„Az utánunk jövő évfolyamosok arctalanok voltak. Bekerült Stumpf öccse, Kövér öccse, az ő katona barátaik, és mások, egy összetartó társaság: Győri Tibi, Halasi Tibi, Bóka Pista, Vida Ildi. Csupa olyan jóérzésű fiatal, akiknek ritkán alakult ki saját véleményük” – emlékezik vissza Fodor Gábor a Petőcz György szerkesztette Csak a narancs volt című kötetben. Vida, Orbánékhoz hasonlóan, az ELTE Bibó István szakkollégiumának hallgatója volt, 1989-ben szerzett jogi diplomát. Egy másik Bibó-kollégista azt mondta: a későbbi adóhatósági vezető akkoriban annyira szürke volt, hogy nem jut eszébe róla egyetlen sztori sem, legföljebb annyi, hogy már akkor jó barátságban volt Simicska Lajossal. Nem volt meghatározó figura, de lojális volt, céltudatos és kemény. Vida korai kapcsolatai mindenesetre máig meghatározzák pályafutását.

false

 

Fotó: MTI

(...)

Az 1964-ben, Kisújszálláson született Vida Ildikónak még a szakmai önéletrajza is titkos; abból, amit a cégnyilvántartásból, korabeli cikkekből, munkatársi beszámolókból össze lehet rakni, az derül ki, hogy Simicska Lajos egyik legközelebbi és legrégebbi munkatársáról van szó. Amikor ismerőit kérdezzük, rendre elhangzik, hogy szürkesége ellenére mindig is küzdeni tudó, szívós nő volt. Kollégái tehetséges, keménykezű menedzserként írják le, aki mindig kerülte a nyilvánosságot.

Hamvay Péter és Rényi Pál Dániel cikke a csütörtökön megjelenő Magyar Narancsban olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.