Iványi válasza Orbánnak: a miniszterelnök elárulta magát

  • narancs.hu
  • 2019. május 8.

Belpol

Nem fasisztázta le Orbánt. De szerinte amit kormány tesz, azt 75 évvel ezelőtt fasizmusnak nevezték.

Iványi Gábor lelkész, a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség elnöke a Klubrádiónak beszélt arról, hogy Orbán állításával ellentétesen ő nem fasisztázta le a miniszterelnököt.

A beszélgetést, amelyben Orbán kifejtette Iványiról, hogy jól ismeri, két gyerekét is ő keresztelte, Bernard-Henri Lévy francia filozófus budapesti látogatása után a Le Point című hetilapnak írta meg. Eszerint Orbán a kapcsolat megromlását arra vezeti vissza, hogy „volt a parlamentnek egy döntése, amely miatt lefasisztázott. Ezt nem tudom megbocsátani neki.”

Iványi azonban elmondja, hogy bár Orbán valószínűleg a a 2011-es parlamenti döntésre gondol, amellyel elvették a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség egyházi státuszát is, de ő azonban a New York Timesnak adott egy interjút 2019-ben, amikor is elmondta, hogy az az irány, amit a miniszterelnök vett, a fasizmus iránya. A fasizmus 75 évvel ezelőtti világára emlékezteti például "a szobrok visszaállítása a Parlament környékén, valamint a fegyvergyártás fejlesztése, a „vad hatalomkoncentráció” és az ellenzék elnémítása is".

Emellett kiemelte, hogy mindeközben Orbán Salvinivel és társaival barátkozik, Kínával üzlete, ahol pl. üldözik a keresztényeket.

Iványi ráadásul felhívja a figyelmet arra, hogy kijelentésével Orbán leleplezi magát és "kijelentésével elárulja, hogy ő döntött az egyházi státusz elvételéről, személyes sértettsége, ellenszenve miatt, majd addig csűrték-csavarták a törvényt, amíg „örökre” megakadályozhatják, hogy a közösség visszakaphassa azt".

Hozzáteszi, hogy szerinte akkor is meg kell mondani, hogy Orbán bűnöket követ el, ha ezek őt sértik vagy ezekért bosszút áll. Ezt be kell fejeznie, különben „nagyon rossz vége lesz” - idézik.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.