Jávor: Paks II. ügyében ismét titkolózik a kormány

  • narancs.hu
  • 2023. május 10.

Belpol

Jávor Benedek szerint a módosított szerződés feltételeit is közzé kellene tenni.

„Paks II. szerződéseinek módosításait nem csak hogy véglegesítették az oroszokkal, de már be is nyújtották az Európai Bizottsághoz jóváhagyásra!” – írja a Facebookon Jávor Benedek, a Párbeszéd–Zöldek politikusa.

A párt írásbeli kérdést nyújtott be ez ügyben, az arra kapott válaszból derül ki ez az információ.

Jávor emlékeztetett, hogy az eredeti szerződésről 2019-ben a bíróság kimondta, hogy közérdekből nyilvános információ. Szerinte így joggal elvárható, hogy a szerződés módosításait is hozza nyilvánosságra a kormány. Emiatt hivatalosan is ki fogja kérni a módosított szerződést a Paks II. projektcégtől és az Európai Bizottságtól, és ha nem boldogul, ismét bírósághoz fordul.

Jávor szerint nem mindegy, miről egyeztetett a kormány képviselője Moszkvában, az sem mindegy, „igaz-e, hogy a fővállalkozói kockázatokat átveszi a magyar fél? Ha igen, milyen feltételekkel? Kinek kell fizetni az eddigi költségnövekedés miatt? Ki fogja fedezni a jövőbeni árnövekedést?”

Arról, hogy a kormány újratervezi az együttműködést a paksi beruházás ügyében, ez a cikk szól:

A nyomtatott Magyar Narancs írásából pedig legutóbb az derült ki, az orosz félnek akkor is megéri az üzlet, ha nem lesz építkezés Pakson:

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.