Kálmán Olga piti kormányzati bosszút lát a színházak fenntartásának tervezett átalakításában

  • narancs.hu
  • 2019. december 5.

Belpol

Attól tart, a színházak csak akkor maradnak életben, ha ideológiailag kedves vezetők kerülnek az élükre.

Ez most a kormány bosszúja Budapest elvesztéséért, vagy esetleg a kormány bosszúja Budapest elvesztéséért? - teszi fel a kérdést Facebook-oldalán Kálmán Olga, Gy. Németh Erzsébet főpolgármester-helyettes kulturális tanácsadója.

A volt tévés egy minisztériumi közleményre reagál, melyet azután adott ki az Emmi, hogy kiszivárgott: a kormány megszüntetné az NKA-t és beleszólna a fővárosi fenntartású színházak igazgatóinak kinevezésébe.

Az Emmi szerint "színházat önként vállalt feladataként fenntarthat egy önkormányzat, vagy fenntarthat az állam, de lehet vegyes - önkormányzati és állami - fenntartású és finanszírozású is, és ennek megfelelően alakulnának a fenntartói jogok is. Tehát egy, a Fővárosi Önkormányzat által fenntartott és finanszírozott fővárosi színház működésébe az állam, a minisztérium nem szól bele."

Kálmán ezt - kérdésekben megfogalmazva - úgy értelmezi, hogy ha a főváros meg akarja tartani a jelenlegi jogait - tehát az igazgatók kinevezésének a jogát - akkor a kormány nem fog pénzt adni az intézmények működtetésére, az állami finanszírozással viszont együtt jár majd a beleszólási jog a vezetők kiválasztásába.

"Értsük úgy, hogy ha a színházak életben akarnak maradni akkor csak IDEOLÓGIAILAG KEDVES VEZETŐK kerülhetnek az intézmények élére? Értsük úgy, hogy ez egy piti bosszú?" - zárja bejegyzését.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”