Karácsony külvárosi Bubi-fejlesztést jelentett be, Vitézy szerint az ő ötlete volt

Belpol

2026-tól jönnek az elektromos rásegítésű Bubik is.

A tervek szerint

2026-tól elektromos rásegítésű kerékpárokat is lehet majd bérelni a megújuló fővárosi közbringa-szolgáltatásban, a Bubi 3.0 rendszerében a jelenlegi flotta megduplázódik és növelik az állomások számát, valamint a szolgáltatási területet

– jelentette be Karácsony Gergely kedden, Budapesten, a Kopaszi-gáton átadott új Mol Bubi állomásnál tartott sajtótájékoztatón.

  
Karácsony Gergely főpolgármester és Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója érkezik az új Mol Bubi állomás átadásán tartott sajtótájékoztatóra a fővárosi Kopaszi-gáton
Fotó: MTI/Bruzák Noémi

A főpolgármester azt mondta, hogy a 2026 januárjától induló Bubi 3.0 közbringa-rendszer nagyobb lesz: kezdetben legalább a duplájára – 4500-ra – emelik a bérelhető kerékpárok számát, több állomás lesz, a mikromobilitási pontok mindegyikét használni fogják, és a Hungária körgyűrűn kívüli fontos közösségi közlekedési csomópontok is elérhető válnak majd. Karácsony nagyon fontosnak nevezte, hogy a Bubi többféle igényre választ tudjon adni, és ezért a tervek szerint a flottából ezer kerékpár elektromos rásegítésű lesz.

Karácsony szerint így minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópont elérhetővé válik Bubival, anélkül, hogy a belvárosban kevesebb lenne a kerékpár.

"Olyan rendszert szeretnénk kialakítani, ami átviszi Budapestet a 21. századba" – fogalmazott, majd úgy folytatta: a Bubi nem csupán egyszerűen egy közpolitikai eszköz, hanem egy olyan ikon, amely arról szól, hogyan néz ki a jövő városa, amelyben sokkal rugalmasabban közlekedünk.

Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója elmondta, hogy a Bubi megújulásának előkészítését már hónapokkal ezelőtt elkezdte a BKK, a közbeszerzést ősszel írhatják ki, előtte a piaci szereplők igényeit konzultáción keresztül, a felhasználókét pedig a mai nappal induló kérdőívvel mérnék fel.

Az új biciklik és állomások a jelenleginél nagyobb területen lesznek majd használhatóak, így az Örs Vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-Városkapu, a József Attila lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy Őrmező környékén is. Walter Katalin szerint a Bubi a fejlesztéseket követően "több százezer bel- és külvárosban élő budapesti számára jelent majd fenntartható közlekedési alternatívát a jövőben."

A BKK szerint tavaly 3,4 millióan használták az alkalmazást, és összesen közel 7 millió kilométert tettek meg. A most átadott állomással már 208 Bubi-dokk működik.

A bejelentésre reagált Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt, a BKK 2010 és 2014 közötti vezérigazgatója is. Az LMP által támogatott jelölt szerint Karácsony Gergely azt követően jelentette be a külvárosi fejlesztéseket, hogy ő öt nappal korábban arról beszélt, hogy a "Hungária körúton túlra, a nagy közlekedési csomópontokba és lakótelepek környékére" is kiterjesztené a közbringa szolgáltatást főpolgármesterként.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Budapest egyelőre megúszta, nem inkasszálta az államkincstár a számláit

FRISSÍTÉS: Cikkünk megjelenése után nem sokkal kiderült, hogy a Magyar Államkincstár mégis inkasszálta a szóban forgó 10,2 milliárd forintot. 

A tét már rövid távon is Budapest működésének fenntartása. Bár az állam és a főváros voltaképp 120 milliárd forint elvonásán vitázik, ebből már 10,2 milliárd forint mínusz is kritikus lenne. És hol van még az év vége és a 2026-os költségvetés.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.