Karácsony külvárosi Bubi-fejlesztést jelentett be, Vitézy szerint az ő ötlete volt

Belpol

2026-tól jönnek az elektromos rásegítésű Bubik is.

A tervek szerint

2026-tól elektromos rásegítésű kerékpárokat is lehet majd bérelni a megújuló fővárosi közbringa-szolgáltatásban, a Bubi 3.0 rendszerében a jelenlegi flotta megduplázódik és növelik az állomások számát, valamint a szolgáltatási területet

– jelentette be Karácsony Gergely kedden, Budapesten, a Kopaszi-gáton átadott új Mol Bubi állomásnál tartott sajtótájékoztatón.

  
Karácsony Gergely főpolgármester és Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója érkezik az új Mol Bubi állomás átadásán tartott sajtótájékoztatóra a fővárosi Kopaszi-gáton
Fotó: MTI/Bruzák Noémi

A főpolgármester azt mondta, hogy a 2026 januárjától induló Bubi 3.0 közbringa-rendszer nagyobb lesz: kezdetben legalább a duplájára – 4500-ra – emelik a bérelhető kerékpárok számát, több állomás lesz, a mikromobilitási pontok mindegyikét használni fogják, és a Hungária körgyűrűn kívüli fontos közösségi közlekedési csomópontok is elérhető válnak majd. Karácsony nagyon fontosnak nevezte, hogy a Bubi többféle igényre választ tudjon adni, és ezért a tervek szerint a flottából ezer kerékpár elektromos rásegítésű lesz.

Karácsony szerint így minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópont elérhetővé válik Bubival, anélkül, hogy a belvárosban kevesebb lenne a kerékpár.

"Olyan rendszert szeretnénk kialakítani, ami átviszi Budapestet a 21. századba" – fogalmazott, majd úgy folytatta: a Bubi nem csupán egyszerűen egy közpolitikai eszköz, hanem egy olyan ikon, amely arról szól, hogyan néz ki a jövő városa, amelyben sokkal rugalmasabban közlekedünk.

Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója elmondta, hogy a Bubi megújulásának előkészítését már hónapokkal ezelőtt elkezdte a BKK, a közbeszerzést ősszel írhatják ki, előtte a piaci szereplők igényeit konzultáción keresztül, a felhasználókét pedig a mai nappal induló kérdőívvel mérnék fel.

Az új biciklik és állomások a jelenleginél nagyobb területen lesznek majd használhatóak, így az Örs Vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-Városkapu, a József Attila lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy Őrmező környékén is. Walter Katalin szerint a Bubi a fejlesztéseket követően "több százezer bel- és külvárosban élő budapesti számára jelent majd fenntartható közlekedési alternatívát a jövőben."

A BKK szerint tavaly 3,4 millióan használták az alkalmazást, és összesen közel 7 millió kilométert tettek meg. A most átadott állomással már 208 Bubi-dokk működik.

A bejelentésre reagált Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt, a BKK 2010 és 2014 közötti vezérigazgatója is. Az LMP által támogatott jelölt szerint Karácsony Gergely azt követően jelentette be a külvárosi fejlesztéseket, hogy ő öt nappal korábban arról beszélt, hogy a "Hungária körúton túlra, a nagy közlekedési csomópontokba és lakótelepek környékére" is kiterjesztené a közbringa szolgáltatást főpolgármesterként.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.