Karácsony külvárosi Bubi-fejlesztést jelentett be, Vitézy szerint az ő ötlete volt

Belpol

2026-tól jönnek az elektromos rásegítésű Bubik is.

A tervek szerint

2026-tól elektromos rásegítésű kerékpárokat is lehet majd bérelni a megújuló fővárosi közbringa-szolgáltatásban, a Bubi 3.0 rendszerében a jelenlegi flotta megduplázódik és növelik az állomások számát, valamint a szolgáltatási területet

– jelentette be Karácsony Gergely kedden, Budapesten, a Kopaszi-gáton átadott új Mol Bubi állomásnál tartott sajtótájékoztatón.

  
Karácsony Gergely főpolgármester és Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója érkezik az új Mol Bubi állomás átadásán tartott sajtótájékoztatóra a fővárosi Kopaszi-gáton
Fotó: MTI/Bruzák Noémi

A főpolgármester azt mondta, hogy a 2026 januárjától induló Bubi 3.0 közbringa-rendszer nagyobb lesz: kezdetben legalább a duplájára – 4500-ra – emelik a bérelhető kerékpárok számát, több állomás lesz, a mikromobilitási pontok mindegyikét használni fogják, és a Hungária körgyűrűn kívüli fontos közösségi közlekedési csomópontok is elérhető válnak majd. Karácsony nagyon fontosnak nevezte, hogy a Bubi többféle igényre választ tudjon adni, és ezért a tervek szerint a flottából ezer kerékpár elektromos rásegítésű lesz.

Karácsony szerint így minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópont elérhetővé válik Bubival, anélkül, hogy a belvárosban kevesebb lenne a kerékpár.

"Olyan rendszert szeretnénk kialakítani, ami átviszi Budapestet a 21. századba" – fogalmazott, majd úgy folytatta: a Bubi nem csupán egyszerűen egy közpolitikai eszköz, hanem egy olyan ikon, amely arról szól, hogyan néz ki a jövő városa, amelyben sokkal rugalmasabban közlekedünk.

Walter Katalin, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója elmondta, hogy a Bubi megújulásának előkészítését már hónapokkal ezelőtt elkezdte a BKK, a közbeszerzést ősszel írhatják ki, előtte a piaci szereplők igényeit konzultáción keresztül, a felhasználókét pedig a mai nappal induló kérdőívvel mérnék fel.

Az új biciklik és állomások a jelenleginél nagyobb területen lesznek majd használhatóak, így az Örs Vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-Városkapu, a József Attila lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy Őrmező környékén is. Walter Katalin szerint a Bubi a fejlesztéseket követően "több százezer bel- és külvárosban élő budapesti számára jelent majd fenntartható közlekedési alternatívát a jövőben."

A BKK szerint tavaly 3,4 millióan használták az alkalmazást, és összesen közel 7 millió kilométert tettek meg. A most átadott állomással már 208 Bubi-dokk működik.

A bejelentésre reagált Vitézy Dávid főpolgármester-jelölt, a BKK 2010 és 2014 közötti vezérigazgatója is. Az LMP által támogatott jelölt szerint Karácsony Gergely azt követően jelentette be a külvárosi fejlesztéseket, hogy ő öt nappal korábban arról beszélt, hogy a "Hungária körúton túlra, a nagy közlekedési csomópontokba és lakótelepek környékére" is kiterjesztené a közbringa szolgáltatást főpolgármesterként.

Maradjanak velünk!


Mi a Magyar Narancsnál nem mondunk le az igazságról, nem mondunk le a tájékozódásról és a tájékoztatás jogáról. Nem mondunk le a szórakoztatásról és a szórakozásról sem. A szeretet helyét nem engedjük át a gyűlöletnek – a Narancs ezután is a jó emberek lapja lesz. Mi pedig még többet fogunk dolgozni azért, hogy ne vesszen el végleg a magyar igazság. S közben még szórakozzunk is egy kicsit.

Ön se mondjon le ezekről! Ne mondjon le a Magyar Narancsról!

Vásárolja, olvassa, terjessze, támogassa a lapot!

Figyelmébe ajánljuk

A saját magát felzabáló NER legbotrányosabb éve

A NER-ből lépett ki, hogy legyőzze a NER-t: Magyar Péter kirángatta az országot az apátiából és felforgatta a közéletet. Rogán Antalék mindent bevetettek ellene, a volt feleségét és barátnőjét is felhasználták, illetve ráküldték a Fidesz új verőlegényét. Ha egy év alatt ennyi minden történt, akkor mi lesz itt még a választásig?