Karácsony: "Vagy a kormány hozzáállása változik, vagy a kormány"

  • MTI/narancs.hu
  • 2020. december 9.

Belpol

A 2021-es a túlélés költségvetése lesz Budapesten.

A túlélés költségvetése lesz a 2021-es fővárosi büdzsé - mondta Karácsony Gergely főpolgármester szerdán a Magyar Önkormányzatok Szövetségének elnökségi ülése előtt tartott online sajtótájékoztatón.

Karácsony közölte: a fővárosi önkormányzat elkészítette és szerdán benyújtotta Budapest jövő évi büdzséjét, amely "a túlélés költségvetése lesz", legalábbis remélik, elérik azt a célt, hogy biztosítani tudják a közszolgáltatásokat. Az önkormányzati szövetség minden tagja nagy kihívásokkal néz szembe, és hasonló módon készülnek a jövő évi költségvetésre - tette hozzá.

Kérdésre válaszolva azt mondta: egyszerre kell küzdeniük a válság okozta gazdasági körülményekkel és a kormány politikájával, mindkettő nagyjából egyforma mértékben szűkíti azt a mozgásteret, amely a főváros költségvetését meghatározza.

"Ahhoz, hogy 2021-et túléljük (...), a pénzügyi tartalékainkat szinte teljes mértékben fel kell élnünk" - fogalmazott, jelezve: ez azt jelenti, hogy 2022-ben vagy a kormány hozzáállása változik meg Budapesthez, vagy a kormány. Valamelyiknek változnia kell, különben a főváros 2022-ben már nem tudja biztosítani a közszolgáltatásokat - jelentette ki a főpolgármester.

 

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.