Kartondobozokkal felpakolt teherautó indult az I. kerületi önkormányzattól a fideszes polgármester házáig, majd inkább nem pakolták ki a szállítmányt

  • narancs.hu
  • 2019. október 18.

Belpol

A Momentum frissen megválasztott I. kerületi önkormányzati képviselője érdekfeszítő jelenetsort videózott le kedd éjjel.

Érdekes jelenetsort vett fel kedd éjjel a Budai Várban Gelencsér Ferenc, a Momentum megválasztott I. kerületi önkormányzati képviselője.

A krimiszerű kisfilm az I. kerületi önkormányzat várbeli épülete elől indul október 15-én, kedden késő éjjel, két nappal azután, hogy a kerületet irányító Fidesz és Nagy Gábor Tamás polgármester meglepetésre elvesztette a választást az ellenzékkel szemben – írja a 444.hu.

A videón Gelencsér odamegy a fuvarosokhoz, megszólítja őket, akik éppen felpakolták a szállítmányt, vagyis egy csomó kartondobozt egy ponyvás teherautóra. A momentumos politikus megkérdezi, mit szállítanak el. A fuvarosok először azt mondják, hogy nem tudják, mi a szállítmány, mire Gelencsér úgy reagál, hogy "itt van egy nagy csomó dokumentum, és nem tudják, hogy micsoda".

Az akkor még le nem zárt ponyvájú teherautó rakterében ekkor néhány lezárt kartondoboz látszik csupán.

Némi szóváltás után a fuvarosok egyike közli, hogy megbízójuk a leköszönő polgármester, de azt nem árulja el, hogy a szállítmány mit tartalmaz. Annyit mond még, hogy a polgármester szerinte már nem tartózkodik az épületben.

Gelencsér ezt követően megkérdezi a sofőrt, hová viszik a a szállítmányt. A válasz az, hogy a Táncsics utcába, a Momentum politikusa a videón beazonosítja, hogy ott lakik a leköszönő polgármester.

A következő jelenet pedig már a Táncsics utcában zajlik, Gelencsér narrálása szerint Nagy Gábor Tamás lakásának közelében. Gelencsér azon ironizál, hogy feltehetőleg a polgármester fikuszait hozták haza.

Miután a teherautó is megérkezett a helyszínre, egyik utasa kiszáll és telefonál. Majd egyszer csak a teherautó anélkül, hogy bármit is kipakoltak volna belőle, tolatásba kezd. Hosszan tolat...

A film végén újra a polgármesteri hivatal környékén vagyunk, Gelencsér a nézők kedvéért összefoglalja, mit látott a teherautó tolatását követően. Ekkor mondja el, hogy látott egy másik járművet, egy szürke kisbuszt is távozni a városháza épülete elől, amivel megfogalmazása szerint szintén iratokat vittek el. A Momentum politikusa ekkor már egyértelműen iratokként azonosítja a szállítmányt, úgy fogalmaz például "iratokkal megpakolva távoztak az első kerületi városházásról".

Az éjszaka leple alatt viszik ki az iratokat az I. kerületi önkormányzatból

A 444.hu elérte az érintett fuvarozót, aki megerősítette, hogy Nagy Gábor Tamás volt a megbízójuk, a dobozokban pedig állítása szerint könyveket szállítottak. Arra a kérdésre, miért mentek a leköszönő polgármester lakásához, majd miért távoztak amilyen gyorsan csak tudtak, a férfi úgy felelt, hogy eredetileg azt mondták, hogy ott föl fognak venni még valamit, de a telefonbeszélgetés során kiderült, hogy mégsem, ezért továbbmentek, hogy a végleges rendeltetési helyükre szállítsák a dobozokat.

A fuvarozó újságírói kérdésre leszögezte, hogy ő a videón is látható ponyvás teherautóval vett részt a szállításban, a szürke furgonról azt mondta, az nem hozzá tartozott.

A lap a volt polgármestert is elérte, aki azt állította, hogy a dobozokban a hivatali ideje alatt az irodájában felhalmozott könyveket vitette el. Kérdésére, hogy ezt miért késő éjjel rendezte, azt mondta, nem akarta napközben hosszas parkolással feltartani a hivatal munkáját. Majd Nagy nagyon határozottan magától leszögezte, hogy "nem iratokat vittünk el". Mint mondta, az I. kerület egy jól működő önkormányzat, ahol szerinte nincsenek nem iktatott iratok, így értelme sem lenne elvinni onnan bármilyen dokumentumot.

Arra a kérdésre, hogy miért mentek el Nagy lakásához, majd kipakolás nélkül miért távoztak a fuvarozók, Nagy a fuvarostól eltérő magyarázatot adott a 444.hu-nak. Nagy Gábor azt mondta, bár azért indultak oda, hogy nála pakolják le a könyveket, de a helyszínre érve az derült ki, hogy a teherautó nem tud befordulni abba a sikátorba, amin át az épület sétány felőli frontjához lehetett volna hajtani. A lakása ugyanis jóval közelebb van abból az irányból, ő pedig állítása szerint azt tervezte, hogy a sétány felől állnak be a lakásához. A távolság szerinte így túl nagy lett volna, a fuvarozóknak pedig nem volt egyéb szállítóeszközük, ahhoz pedig sok volt a könyv, hogy 200 métert vigyék a dobozokat kézben, ráadásul a Táncsics utca szűk és nem akarták feltartani a forgalmat (éjszaka), ezért a gyors telefonos egyeztetés során úgy döntöttek, hogy inkább egy külső raktárba viszik a szállítmányt.

A momentumos Gelencsér Ferenc a 444.hu kérdésére elmondta, bár az események során nem látta egyszer sem közvetlenül a dobozok tartalmát, de azok szerinte nem a könyvköltöztetéskor megszokott vastagabb anyagú, nagyobb kartondobozok, hanem kisebb irattartó dobozok voltak. Ezért következtet arra, hogy a leköszönő polgármester nem a könyveit vitette haza, illetve hát egy másik helyre.

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.

Rokonidők

Cèdric Klapisch filmjei, legyenek bár kevésbé (Párizs; Tánc az élet) vagy nagyon könnyedek (Lakótársat keresünk és folytatásai), mindig diszkréten szórakoztatók. Ez a felszínes kellemesség árad ebből a távoli rokonok váratlan öröksége köré szerveződő filmből is.

Metrón Debrecenbe

A kiadó az utószóban is rögzíti, Térey szerette volna egy kötetben megjelentetni a Papp Andrással közösen írt Kazamatákat (2006), az Asztalizenét (2007) és a Jeremiás, avagy az Isten hidegét (2008). A kötet címe Magyar trilógia lett volna, utalva arra, hogy a szerző a múlt, jelen, jövő tengely mentén összetartozónak érezte ezeket a drámákat, első drámaíró korszakának műveit. 

Pénzeső veri

  • SzSz

„Az ajtók fontosak” – hangzik el a film ars poeticája valahol a harmincadik perc környékén, majd rögtön egyéb, programadó idézetek következnek: néha a játék (azaz színészkedés) mutatja meg igazán, kik vagyunk; a telefonok bármikor beszarhatnak, és mindig legyen nálad GPS.