Kásler nem árulja el, miért kellett kiüríteni a kórházakat
szel_top_story_lead.jpg

Kásler nem árulja el, miért kellett kiüríteni a kórházakat

  • narancs.hu
  • 2020. május 5.

Belpol

Szél Bernadett szerette volna megtudni, miért volt szükség a 60 százalékos ágyfelszabadításra. Per lesz belőle.

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megtagadta a választ Szél Bernadett azon kérdésére, hogy mi alapozta meg a 60 százalékos ágyfelszabadítást, áll a független képviselő közleményében.

Ez volt a kérdés: „Kérem, szíveskedjék megküldeni részemre a fekvőbetegeket fogadó hazai gyógyító intézmények közfinanszírozott ágyai 60 százalékának felszabadítását előíró miniszteri utasítást, az ennek alapjául szolgáló komplex intézkedési tervet és annak döntés-előkészítő anyagait, különös tekintettel azokra a számításokra és becslésekre, amelyek a 60 százalékos ágyfelszabadítás indokoltságának alátámasztásául szolgálnak.

Kérem továbbá, hogy szíveskedjék megküldeni részemre az arra vonatkozó adatokat is, hogy hány máshol nem ellátható, át nem helyezhető és otthon nem gondozható beteggel számolt a kormány a 60 százalékos arány meghatározásánál és konzultált-e előzetesen az egészségügyi intézményekkel."

Az EMMI megtagadta a választ. Azt írták, hogy a kért adatok kiadása szerintük veszélyeztetné „a közfeladatot ellátó szerv törvényes működési rendjét vagy feladat- és hatáskörének illetéktelen külső befolyástól mentes ellátását".

Szél szerint nem világos, hogy egy közérdekű információ nyilvánosságra kerülése miért jelentene  „illetéktelen külső befolyást“.

Szél pert indít a kórházi ágyak 60 százalékos felszabadítását előíró miniszteri utasítás döntés-előkészítő anyagaiért.

Figyelmébe ajánljuk

A kis pénzrablás

  • - ts -

Gyakorlatilag másodpercre ugyanakkor járunk Németország történelmében, mint a Good bye, Lenin! hősei. Az ország még két részben van, de a fal már ledőlt, a tegnap még oly zord határőrök már csak az üstöküket vakargatják, s nézik, hogyan suhannak el a Barkasok.

Papírpapság

Tradíció és haladás – a művészetektől a politikáig évszázadok óta ez a kettő harcol egymással, miközben a békésebb időszakokban jinként és jangként egészíthetik ki a másikat.

Becsap

  • Kiss Annamária

Irtó hangosan, ajtócsapkodással és kiabálással kezdődik a Budaörsi Latinovits Színházban tíz éve színpadra állított, most pedig a Vígszínházra hangszerelt Liliomfi-előadás. Ifj. Vidnyánszky Attila rendezte, és Szigligeti Ede nyomán Vecsei H. Miklós írta a szövegkönyvet és a dalszövegeket.

Keserédes felelősség

A szülővé váló női művészek munkásságába rendszerint valamilyen módon beépül az anyaság témája. Ezt a műkritikusok és a kollégák rendszerint egyfajta kitérőnek tekintik, ami után a művész visszatérhet az „igazi” művészethez.

Egy tipikus NER-karrier

Magyar Péter fent említett sajtótájékoztatója után egy eddig viszonylag ismeretlen informatikai vállalkozó, Vertán György is a reflektorfénybe került, mivel Magyar azt állította, hogy volt felesége, Varga Judit, illetve volt barátnője, Vogel Evelin Vertántól kap „apanázst”, az egyik átutalással, a másik készpénzben. Mindez azért zajlik így, mert az üzletember Kubatov Gábor barátja.

A kezükben robbanhat föl

Egészen elképesztő, mi zajlik itt vasárnap délután óta, amikor Magyar Péter rendkívüli sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a Fidesz manipulált, részben mesterséges intelligencia segítségével előállított hangfelvételekkel lejáratókampányt indít ellene.

„Sorok kígyóznak”

A színházi rendezés mellett foglalkozik képzőművészettel, irodalommal, filmkészítéssel. A kijivi alkotó egészen 2013-ig sokszor dolgozott magyarországi színházakban rendezőként és – főképp Vidnyánszky Attila rendezéseiben – díszlettervezőként. Aztán visszatért hazájába, a háború kitörése is ott érte. Az ukrajnai színházi állapotokról kérdeztük.

Mindent a 25-re

Az Orbán-kormány továbbra is töretlen lelkesedéssel várja az új amerikai kormányzat hivatalba lépését. Pedig ez nemigen fogja segíteni a 2025-ös magyar költségvetés kulcsfontosságú sarokszámainak teljesülését.