Kirúgják a Főkert igazgatóját

  • narancs.hu
  • 2024. június 29.

Belpol

Pedig a méhlegelőktől a komposztálásig egy sor jó intézkedés fűzödik a nevéhez.

Zakar András, a Főkert főigazgatója ma délben arról írt, hogy „véget ért” egy korszak, és „nagy lehetőség volt” a fővárosi intézmény élén dolgozni. Nem mondta ki szó szerint, de arra utalt, hogy kirúgták: „őszintén azt gondolom, mindent megtettem, hogy zöldebb és élhetőbb Budapestet hoztunk létre. Ezt már nem lehet elvenni. Eddig tartott… a folytatás mással következik”.

A posztban felsorolta eddigi érdemeit, többek között azt, hogy elsőnek vezették be Magyarországon a fakivágásokat megelőző, kötelező zoológia vizsgálatot, aminek hatására sok védett rovarfajt vagy éppen madárfiókát sikerült megmenteni, kihelyeztek több mint 1000 db madárodút, elsőnek telepítettek közösségi gyümölcsöskerteket, a totális gyomírtószert kivonták a parkokból, kommunikációs, ismeretterjesztő táblákat helyeztek ki és elsőként telepítettek közösségi komposztálókat a fővárosban. De a környezetvédelemre nem fogékonyak által ostorozott méhlegelőkért is ő a „felelős”.

 
Zakar András
Fotó: Főkert
 

 

A posztból az is kiderül, hogy a Főkert piacképessé tette a komposzttelepeket, növelte a komposzt eladást és megkapta a biológiai gazdálkodáshoz az ökológiai minősítést is. Az pedig egyenesen flexelés (szlengszótár: dicsekvésszámba megy), hogy Zakar András személyesen egyeztetett Jane Goodall-lal a munkájáról, aki „naprakészen tudta, hogy mit is csinálok, majd az utolsó nap levelet kaptam Tőle, amiben elismerte a munkámat és támogatásáról biztosított”.

A Telex úgy tudja, Zakart péntek délelőtt indoklás nélkül, azonnali hatállyal bocsátották el, ami szakmai körökben nagy megrökönyödést keltett. Az okleveles kertészmérnök négy és fél éve nyílt pályázati úton nyerte el a Főkert vezérigazgatói posztját, majd a Főkert BKM-be olvadásával lett a Budapesti Közművek kertészeti divíziójának (Főkert) főigazgatója.

A lap szerint a szakember ideiglenes utódja Lipcsei Szabolcs, a Főkert zöldfelület-fenntartási igazgatója lehet, aki megbízott főigazgatóként töltheti be a posztot. A BKM Zrt. nem egyértelmű választ küldött a sajtó kérdéseire: „Tekintettel arra, hogy a nagyvállalati világban a különböző vezetői szinteken időnként történő változások a normál üzleti gyakorlat részét képezik, a szervezési és ügyviteli irányításban történő változások a hatékonyabb működést szolgálják.”

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.