Nagy beszédet mondott Kósa a kommunista EU-ról, a megingó Nyugatról és még a két éve halott Népszabadságba is belerúgott

  • nt-
  • 2018. október 23.

Belpol

„Az ’56-os hősök a szovjet tankokkal néztek szembe, mi most holmi európai parlamenti jelentésekkel” – mondta Kósa Lajos Debrecenben.

Beszéde elején felvillantotta azt a párhuzamát, amit aztán közel 20 percen keresztül taglalt gyakorlatilag egyenlőségjelet téve az 1956-os forradalmárok és a mai magyar kormány igyekezete közé.

„56 októbere azért volt kivételes, mert megvalósult a nemzeti egység, ha úgy tetszik: a Nemzeti Együttműködés Rendszere” – mondta a volt miniszter, egykori polgármester. Kósa a baloldalról szólva ismét hangoztatta azt a nézetet, miszerint a 20. század történetében háromszor rontott rá a nemzetére (1919, 1948, 1956), és most is külső érdekeket akar érvényesíteni szerinte Magyarországon.

false

 

A rendszerváltás időszakáig visszatekintve azt mondta: „1990-ben a reformkommunista párt ott ült a parlamentben, és ott ül a mai napig. Gyengülve, szétesve, de még mindig nem azt a méltó helyet elfoglalva, amit úgymond a magyar szabad sajtó zászlóshajója, a Népszabadság befutott.” A jelenlegi európai baloldali erők kapcsán pedig kifejtette:

„A Nyugat nem értette meg ’56 történelmi leckéjét, és ennek ma is olyan következménye van, ami a mindennapi életünket, sőt jövőnket is meghatározza. Ma az Európai Unióban, abban a szövetségben, amelybe beléptünk, a kommunizmus, a kommunisták a legelfogadottabb irányzatok közé tartoznak, és semmifajta problémát nem jelent úgymond a haladó balközépnek a kommunistákkal összefogni.”

false

 

A fideszes politikus szerint „ma épp úgy a nemzeti önrendelkezésünkért, a szabadságunkért küzdünk, mint akkor. Más keretek között, más eszközökkel. Ugyanis ma már nem a hadsereg, nem a tömegpusztító fegyver, nem a háborús szervezet határozza meg a nemzetközi küzdelmeket, hanem a gazdasági erő, a piaci érdek, az az elképzelés, hogy újra birodalmat kell létrehozni Európában. Nem szabad, erős nemzetek szövetségét, hanem birodalmat. (…) A birodalom az a birodalmi érdekeket képviseli, legyen az Moszkvából, Sztambulból vagy éppen Brüsszelből vezetve.”

1956 hagyománya arra kötelez bennünket, hogy meg kell védeni saját önrendelkezésünket – ismételte többször beszédében Kósa. „A nemzetnek újra össze kell fogni. (…) Nekünk a szabadságunkért folyamatosan meg kell küzdenünk minden nap.  (…) Azok ellen a magyarok ellen is, akik adott esetben a nemzeti érdekekre nem érzékenyek.”

false

 

„Látjuk, hogy mennyire irányt tévesztett és célját tévesztett a Nyugat. Saját identitását, saját eszmeiségét, saját erkölcsét, saját hitét adta fel, s lépett olyanokat, amiket még a törökök sem mertek megkockáztatni a középkorban a megszállt Magyarországon. Ez a kereszténység elleni küzdelem.” Majd beszédének egyfajta konklúziójaként arról szólt, hogy a mai Magyarországnak nem pusztán önmagáért kell vállalnia a küzdelmét a szabadság és az önrendelkezés ügyében, hanem Európáért is.

„Akkor, amikor a napnyugati kultúra kezd megingani, nagyon nagy szükség van erkölcsi iránymutatásra. Akkor, amikor felmerül az a kérdés, hogy merre tovább Európa, 1956 és a mai Magyarország erkölcsi iránytű lehet. Látjuk, sok millió európai számára valóban Magyarország az erkölcsi iránytű. Ez az erkölcsi iránytű meghatározhatja Európa jövőjét” – zárta beszédét Kósa.

(Fotók: Kádár Lajos)

Figyelmébe ajánljuk

Szálldogálni finoman

Úgy hírlik, a magyar könyvpiacon újabban az a mű életképes, amelyik előhúz egy másik nyuszit egy másik kalapból. A szórakoztatás birodalmában trónfosztott lett a könyv, az audiovizuális tartalom átvette a világuralmat. Ma tehát a szerző a márka, műve pedig a reklámajándék: bögre, póló, matrica a kisbuszon. 

Ja, ezt láttam már moziban

Dargay Attila ikonikus alkotója volt a világszínvonalú magyar animációs filmnek. A Vukot az is ismeri, aki nem olvasta Fekete István regényét, de tévésorozatain (Pom Pom meséi, A nagy ho-ho-horgász stb.) generációk nőttek fel, halála után díjat neveztek el róla. Dédelgetett terve volt Vörösmarty klasszikusának megfilmesítése. 

Desperados Waiting for the Train

  • - turcsányi -

Az a film, amelyikben nem szerepel vonat, nos, bakfitty. S még az a film is csak határeset lehet, amelyikben szerepel vonat, de nem rabolják, térítik vagy tüntetik el. Vannak a pótfilmek, amelyekben a vonatot buszra, tengerjáróra, repülőgépre, autóra/motorra, egészen fapados esetben pedig kerékpárra cserélik (mindegyikre tudnánk több példát is hozni). 

Lentiből a világot

Nézőként már hozzászoktunk az előadások előtt kivetített reklámokhoz, így a helyünket keresve nem is biztos, hogy azonnal feltűnik: itt a reklám már maga az előadás. Kicsit ismerős az a magabiztosan mosolygó kiskosztümös nő ott a képen, dr. Benczés Ágnes Judit PhD, MBA, coach, csak olyan művien tökéletesre retusálták, kétszer is meg kell nézni, hogy az ember felismerje benne Ónodi Esztert.

Crescendo úr

A Semiramis-nyitánnyal kezdődött koncert, és a babiloni királynőről szóló opera szimfonikus bombákkal megtűzdelt bevezetője rögtön megalapozta az este hangulatát. Szépen adta egymásnak a dallamokat a klarinét, a fuvola, a pikoló, a jellegzetes kürttéma is könnyed fesztelenségét domborította Rossini zenéjének, akit a maga korában Signore Crescendónak gúnyoltak nagy ívű zenekari hegymászásai okán. A Danubia Zenekarra a zárlatban is ilyen crescendo várt.