Kövér: „Felejtsék el a fékek és egyensúlyok rendszerét, az egy hülyeség!”

  • narancs.hu
  • 2019. október 23.

Belpol

„Az a baj, egyesek komolyan veszik, hogy fékezni kell a kormányt”.

„A fékek és egyensúlyok rendszere, én nem tudom, önök mit tanulnak, de az egy hülyeség, azt felejtsék el, annak semmi köze se jogállamhoz, se demokráciához (...) az a baj, hogy egyesek komolyan veszik, hogy fékezni kell a demokratikus akaratkinyilvánítás eredményeképpen létrejött kormányt. És úgy gondolják, hogy az a demokrácia, ha a küllők közé állandóan bedugják a botot” – mondta Kövér László, az Országgyűlés elnöke a Nemzeti Közszolgálati Egyetemen az Index tudósítása szerint.

Kövér Lászlónak az egyetem hallgatói tehettek fel kérdéseket. Az egyik a törökök kurdokkal szembeni offenzívájára vonatkozott. Kövért azt mondta, történelmi igazságtalanság, hogy a nálunk nagyobb lélekszámú kurdoknak nincs egy anyaországuk. „Csak az a kérdést, hogy a politikában lehet-e különösen egy Magyarország méretű országnak az érzelmei, és ezen keresztül az erkölcsi érzéke szerint menni, vagy pedig pontosan, hideg fejjel, és adott esetben könyörtelenül kell definiálni a magyar érdekeket” – reagálta.

Szóba került az ellenzék is. Kövér szerint, Hadházy Ákos – akinek hétfőn egy komolyabb balhéja volt több fideszes képviselővel – egy „szerencsétlen beteg ember”: „Kár érte. (...) Félnótás, aki mindenféle obszcén dolgokat ír fel egy papírra, mint egy retardált kisgyerek” – mondta.

Hadházy a Narancsnak a balhéról: az arcomba hajolt, csúnyán beszélt

A független képviselő beszámolója a hétfői parlamenti dulakodásról. "Ott egy pillanatra összenéztünk Orbánnal, de nem szólt semmit, csak megakadt a beszédében" - mondta Hadházy Ákos nem sokkal azután, hogy kisebb balhé kerekedett a parlamentben abból, hogy táblákkal zavarta meg a választási eredményt értékelő miniszterelnök szónoklatát.

Említést tett Nagy Blanka diákakativistáról is, akit szerinte középiskolából rángattak ki, „hogy hülyét csináljanak belőle” a baloldaliak. Visszatért Hadházyra: úgy látja, 30 éve nem csinált senki olyat, mint ő, de „most már itt van a mérce” – a médiában, filmekben és a politikában is egyre erősebb képeket, impulzusokat kell küldeni.

Kövér László végül a Fideszről – ami egy „ösztönösen zseniálissá alakult képződmény” – és értekezett: a párt az alapértékeit tekintve semmit nem változott az elmúlt 30 évben. A fejlődésében van egy kontinuitás, nem tolódtak ide-oda, nem mozdultak el, legfeljebb a világ változott. Kövérben nincs rossz érzés, mert semmilyen bűnt nem követtek ell, nincs miért szégellniük magukat.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.