Kozák Danuta borított: molesztálta az edző

  • narancs.hu
  • 2024. május 23.

Belpol

„Fekszel a padon, gyakorlatilag meztelen vagy, próbálsz ellazulni, miközben gyúrnak. Valamikor bejön egy edző erősen befolyásolt állapotban.”

„Nap végén, már túl vagy két edzésen, lefektetted a gyerekeidet, sok volt a két edzés, ledőlnél már te is, de holnap is teljesíteni kell, muszáj regenerálódnia az izmaidnak, elmész gyuratni a sporttelepre este 8-ra. Fekszel a padon, gyakorlatilag meztelen vagy, próbálsz ellazulni, miközben gyúrnak. Valamikor bejön egy edző erősen befolyásolt állapotban. Igen, itt minden normális ember fejében el kellene kezdjen vadul berregni egy vészcsengő. Megnyugtatok mindenkit, nincs itt semmi látnivaló: ebben a sportágban ez »normális«” – így kezdődik Kozák Danuta hatszoros olimpiai, tizenötszörös világ- és tizenhétszeres Európa-bajnok magyar kajakozó, a legtöbb olimpiai aranyérmet nyert magyar női kajakos csütörtöki Facebook-bejegyzése.

A poszt arról szól, hogy az edző verbálisan molesztálta és sértegette a sportolót, neki pedig a gyúróasztalon lehajtott fejjel, védekezésre képtelen állapotban kellett eltűrnie a megaláztatásokat. 

„Szerencsére ebben jó vagyok, a sportban megtanulsz kussolni is. Megtanítanak. Persze eljön az idő, amikor felteszed magadnak a kérdést, hogy kell-e ez neked? De vannak céljaid, vannak kötelezettségeid, soha nem adtál fel semmit, miért most kezdenéd el?”

A harminchét éves, kétgyermekes sportoló indulni fog a két hét múlva kezdődő válogatón egyesben, párosban és négyesben is.

Kozák megnevezi az edzőt, és kijelenti, hogy a mai naptól semmilyen formában nem hajlandó érintkezni vele, és kéri, hogy induljon vizsgálat az ügyben.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.