A járvánnyal összefüggésben 2020-ban 93, 2021. március 23-ig pedig 54 beadvánnyal fordultak az Alapvető Jogok Biztosának Hivatalához – írja a Népszava. Az ombudsman alaptevékenységét érintő összesen 147 beadvány közül az egyedi konkrét panaszok nagy része munkavállalóktól, kisvállalóktól érkezet, akik tanácsot vagy segítséget kértek megélhetési problémáik miatt. Számos panaszos gyeremeke oktatási-nevelési intézményi ellátását kifogásolva adott be beadványt.
Tavaly jellemző volt a kötelező maszkviselés és a korlátozások elleni tiltakozás, 2021-et az oltással, oltási sorrenddel, regisztrációval, valamint az oltási igazolvánnyal kapcsolatos megkeresések jellemzik. A Népszava rákérdezett arra is, hogy a pandémiás helyzetben voltak-e olyan panaszok, amelyek nyomán a hivatal elmarasztalta a kormányt, vagy valamely kormányzati, állami szervet, de ennek nyomát nem találta a válaszokban.