Közel 150 esetben fordultak panasszal az ombudsmanhoz a járvány miatt

  • narancs.hu
  • 2021. március 29.

Belpol

A panaszok többsége munkavállalóktól, kisvállalkozóktól érkezett. 

A járvánnyal összefüggésben 2020-ban 93, 2021. március 23-ig pedig 54 beadvánnyal fordultak az Alapvető Jogok Biztosának Hivatalához – írja a Népszava. Az ombudsman alaptevékenységét érintő összesen 147 beadvány közül az egyedi konkrét panaszok nagy része munkavállalóktól, kisvállalóktól érkezet, akik tanácsot vagy segítséget kértek megélhetési problémáik miatt. Számos panaszos gyeremeke oktatási-nevelési intézményi ellátását kifogásolva adott be beadványt.

Tavaly jellemző volt a kötelező maszkviselés és a korlátozások elleni tiltakozás, 2021-et az oltással, oltási sorrenddel, regisztrációval, valamint az oltási igazolvánnyal kapcsolatos megkeresések jellemzik. A Népszava rákérdezett arra is, hogy a pandémiás helyzetben voltak-e olyan panaszok, amelyek nyomán a hivatal elmarasztalta a kormányt, vagy valamely kormányzati, állami szervet, de ennek nyomát nem találta a válaszokban. 

 

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.