Kúria: nem kell kifizetnie a 300 milliós bírságot a Ryanairnek

  • narancs.hu
  • 2024. január 28.

Belpol

Pont került a már egy ideje húzódó vita végére. 

Jogosan semmisítette meg a Ryanair légitársaságra tavaly augusztusban kiszabott 736 ezer eurós bírságot a Fővárosi Törvényszék – olvasható a Kúria határozatában. Ez azt jelenti, hogy a társaság jogerősen megnyerte a Fogyasztóvédelmi Hivatal elleni perét. 

A döntést értelmében mivel a Ryanair az ÁSZF szerint járt, amikor a kiszabott ún. extraprofitadót az utasokra terhelte, így nem valósult meg a fogyasztók megtévesztése, hiába állította ezt a fogyasztóvédelem. 

A kormány még 2022-ben vezette be az „extraprofitadót”. A légitársaság egy tíz eurós különadóval áthárította ezt a terhez az utasokra, ami miatt a fogyasztóvédelem 736 ezer eurós (300 millió forintos) bírságot szabott ki. A Ryanair nem hagyta magát és jogi úton megtámadta a döntést: alkotmányjogi panaszt is benyújtott, amit azonban az Alkotmánybíróság 2023-ban elutasított

 

A Fővárosi Törvényszék 2023. nyarán megszüntette a fogyasztóvédelmi határozatot, amivel törölte a bírságot, de a kormányhivatal fellebbezett. Az ügy átkerült a Kúriához, amely a napokban mondta ki az ítéletet. 

 

 

 

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.